Fylletråd!
Moderator: Moderator 1
Re: Fylletråd!
Jag hade behövt ventilera om detta med andra men det fanns inga människor runt omkring mig under alla åren! Så jag var bara tyst om allt detta - det är först nu som jag skrev... .
Så länge jag får ha kaffe, öl och cigg så får världen göra vad fan dom vill - ungefär så tänker jag idag!
Jag vill tänka på nåt roligt och ha roligt i mitt liv men så blir det tråkiga tankar när jag dricker öl för jag ältar som igår. Jag ska försöka bryta av dom tråkiga 100 år minnen och jobbiga tankar på något sätt när jag dricker öl.
Har du några antidepressiva? De kan hjälpa mot det. Det är ångestrelaterat. Jag vet inte om det är tankarna som kommer först eller känslan. Men SSRI osv kan trycka tillbaka sånt.
Nä, jag har aldrig fått antidepressiva mediciner i hela mitt liv. Jag har bara lugnande vid behov utöver Risperdal injektion varannan vecka.
Läste skvallertidningen Hänt Extra och där stod: Stenrika Bianca hymlar inte: - "Materiella saker gör mig lycklig!". Tänkte man kanske ska köpa fler prylar istället så man blir glad - heh. Nä, men allvarligt talat, det är mina psykiska symptom, tinnitus och plågsamma minnen om min uppväxt som gör mig ibland deprimerad och då dricker jag öl men så ältar jag ibland. Finns saker i alla fall som är bra med att ha haft olycklig barndom med psykisk ohälsa och det är att det ha varit anledningar att jag aldrig skaffade barn - det kan jag vara lycklig över... .
Läste skvallertidningen Hänt Extra och där stod: Stenrika Bianca hymlar inte: - "Materiella saker gör mig lycklig!". Tänkte man kanske ska köpa fler prylar istället så man blir glad - heh. Nä, men allvarligt talat, det är mina psykiska symptom, tinnitus och plågsamma minnen om min uppväxt som gör mig ibland deprimerad och då dricker jag öl men så ältar jag ibland. Finns saker i alla fall som är bra med att ha haft olycklig barndom med psykisk ohälsa och det är att det ha varit anledningar att jag aldrig skaffade barn - det kan jag vara lycklig över... .
SSRI eller liknande fungerar mot ältande. Jag vet hur det är, en monolog utan slut som ger en obehagliga känslor. Som om det är en tankenöt man måste knäcka. Men det går inte. Den ångesten är utan slut. Säg till att du vill prova. Det är en form av knark, man blir påverkad. Helt klart. Det känns kanske inte rätt att man ska käka piller mot verkligheten. Men de höjer livskvaliteten avsevärt om du har tur. Där kan komma biverkningar, om man har otur. Men man kan alltid sluta med dem om man inte känner det är värt. Men prova.
Tack för svar! Ok - jo jag förstår, jag ska överväga saken i alla fall! Kanske tar upp nästa gång med sjuksköterskan när jag ska ta injektionen så får hen kontakta min överläkare om antidepressiv medicin. Vet att man ej bör dricka alkohol när man har psykmediciner vilket jag har gjort ibland i alla fall för alkohol har inte bara gjort att jag ältat i mitt liv utan har erfarenhet av att alkohol har även gjort mig stark. Vad menar jag med stark(öl)? Jo, att man har stått ut en hel del här i livet.
Väl skrivet. Det jag vill lägga till är att olika SSRI eller SNRI fungerar lite olika - och olika passar olika personers biokemi. Så om det första inte funkar så bra kan man prova ett annatzoegas wrote: ↑27 Mar 2022, 09:57 SSRI eller liknande fungerar mot ältande. Jag vet hur det är, en monolog utan slut som ger en obehagliga känslor. Som om det är en tankenöt man måste knäcka. Men det går inte. Den ångesten är utan slut. Säg till att du vill prova. Det är en form av knark, man blir påverkad. Helt klart. Det känns kanske inte rätt att man ska käka piller mot verkligheten. Men de höjer livskvaliteten avsevärt om du har tur. Där kan komma biverkningar, om man har otur. Men man kan alltid sluta med dem om man inte känner det är värt. Men prova.
Jovisst, men jag borde vara lycklig under ytan om jag inte hade psykiska symptom och tinnitus - varför har man inte kunnat eliminera det med tillexempel Risperdal under alla år? Ovanpå på ytan borde jag också vara lycklig för jag är idag skuldfri, har ett hem och har stort sett allt vad jag behöver i mitt hem. Sen behöver jag inte vara slav i slavsystemet eftersom jag är allvarligt psykisk sjuk - jag klarar mig med min sjukersättning bättre idag. Sen är jag inte kriminell heller och som jag har förstått när det gäller det djupa i systemet så vill systemet innerst inne att folk ska begå brott och hamna i fängelse för att slava (jag gick i alla fall inte på den lätte) - det är från en källa som jag har läst, fast det går vi inte in på nu.
Tror jag fortsätter att dricka öl då och då som jag brukar för att känna mig lycklig - men jag ska försöka sluta älta det förflutna våren 1990 som spökar och sluta vara bitter för att jag aldrig fick försäkringspengar två gånger i mitt liv och inte heller handikappersättning fast jag i normala fall skulle fått rätt till det. Men systemet är som den är eller var - hoppas att systemet är bättre idag än på min tid för den nya generationen i alla fall vilket jag tror...
Annars nåt annat som jag visste, jag hade rätt för runt 10-15 år sedan att systemet kan se in i hus och lägenheter med teknikens hjälp. Det har varit hysch-hysch om detta länge... men först nu börjar dom släppa på det... .
Hursomhelst, há det gott alla!
Tror jag fortsätter att dricka öl då och då som jag brukar för att känna mig lycklig - men jag ska försöka sluta älta det förflutna våren 1990 som spökar och sluta vara bitter för att jag aldrig fick försäkringspengar två gånger i mitt liv och inte heller handikappersättning fast jag i normala fall skulle fått rätt till det. Men systemet är som den är eller var - hoppas att systemet är bättre idag än på min tid för den nya generationen i alla fall vilket jag tror...
Annars nåt annat som jag visste, jag hade rätt för runt 10-15 år sedan att systemet kan se in i hus och lägenheter med teknikens hjälp. Det har varit hysch-hysch om detta länge... men först nu börjar dom släppa på det... .
Hursomhelst, há det gott alla!
-
- Guldmedlem
Sätter mig här då! Har massa fishshot och 2 öl.. Är less på livets allvar! Skiter i allt imorgon, nu ska jag bara sitta här och dö ut i natten!
Din missbrukare! Skål!Klankedinken wrote: ↑27 Mar 2022, 20:02 Sätter mig här då! Har massa fishshot och 2 öl.. Är less på livets allvar! Skiter i allt imorgon, nu ska jag bara sitta här och dö ut i natten!