Samlar du på något?
Moderator: Moderator 1
Re: Samlar du på något?
Jag läste tintin hos mina kusiner när jag var barn i släktens sommarstuga.
Det var tider det. Samt spelade vi monopol och tjuv och polis.
Det var tider det. Samt spelade vi monopol och tjuv och polis.
Visst väcker albumen barndomsminnen, eller mer barndomskänslor då jag inte så många minnen har. Kul, SpaceCorp!
Efter att min Tintin-samling är komplett tror jag jag ska kolla om Spirou har kommit i nytryck.
Det verkar vara som förgjort att få tag i Spiroualbum. Hittade inte mycket när jag googlade. Cobolt förlag hade en två, tre stycken bara.
Jag skulle vilja regga mig på tradera. Det ska jag nog klara av, men sedan måste jag ladda upp bilder på det jag vill sälja. Och ska man vänta med att skicka varorna tills efter att man fått betalt? Jag antar att jag behöver mitt kontonummer, eller vad det heter. Vill sälja lite Nintendoprylar, bland annat reklambladet till första Zelda-spelet.
Nu är det helt klart, här är en högupplöst bild så att man kan zooma in genom att högerklicka...

Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Det blev en beställning av tre Tintinalbum. "Faraos cigarrer", "Blå Lotus" och "Det sönderslagna örat". Hoppas jag får dem veckan som kommer.
Upptäckte när jag skulle skicka ett SMS att jag fått ett från bokförlaget, mina Tintinalbum har kommit. Det var en sifferkod jag ska uppge och sedan kunde jag visst identifiera mig med bank-ID på något vänster. Om koden jag fått inte duger att rabbla upp, tror ni att jag kan hämta ut paketet ändå? Jag kan ju visa upp meddelandet på min mobiltelefon. Nu går jag upp i varv.
Du kan visa meddelandet på din telefon om du har ett vanligt legitimation, i vissa fall kan man trycka på nått i meddelandet o identifiera sig med mobilt Bank-ID o få en QR-kod att visa upp o scannas utan att du behöver ett fysiskt legitimation.Fantasio wrote: ↑05 Apr 2022, 23:07 Upptäckte när jag skulle skicka ett SMS att jag fått ett från bokförlaget, mina Tintinalbum har kommit. Det var en sifferkod jag ska uppge och sedan kunde jag visst identifiera mig med bank-ID på något vänster. Om koden jag fått inte duger att rabbla upp, tror ni att jag kan hämta ut paketet ändå? Jag kan ju visa upp meddelandet på min mobiltelefon. Nu går jag upp i varv.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Det löste sig. Tack för infon, Richard. Han i affären ville bara veta de fyra sista siffrorna o så fick han blippa mitt körkort. Smidigt. Har nu läst "Faraos cigarrer" och den var jättebra.
Jag kunde inte hålla mig, jag läste ett album till. Nämligen "Blå Lotus". Suveränt, vilket snille han var, Hergé! Nu har jag ett album oläst, kanske läser jag det med ikväll.
Det blev att läsa mitt tredje album, "Det sönderslagna örat". Jag kunde inte hålla mig. Tintin är ju så bra.
Det blev att läsa mitt tredje album, "Det sönderslagna örat". Jag kunde inte hålla mig. Tintin är ju så bra.
Nästa album att köpa blir "Den svarta ön", "Kung Ottokars spira" och "Krabban med guldklorna". Det blir när jag får pension nästa gång.