Klocktråden
Moderator: Moderator 1
Re: Klocktråden
Forumet Klocksnack är inget för mig. De är väldans snorkiga där. Sedan är det väl överkurs för mig, då jag inte kan speciellt mycket om klockor.
Ja så kan det vara! Tack för tips! :) Jag har inte installerat appen på telefonen efter att jag gjorde fabriksinställningar när jag trodde jag var hackad.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
I höst kommer jag få ett erbjudande om att förlänga min klockförsäkring och jag kommer att göra det. Tydligen ska man lämna in sin klocka på service med jämna mellanrum, tror det är vart femte år.
Jag var till urmakaren idag. En kvinna stod i kassan o jag räckte över min klocka. Jag sa att jag inte såg vad som stod i instruktionsboken och hon ställde in tiden åt mig. Jag frågade om det kostade något, men det gjorde det inte. Tittade lite i montrarna och de hade lagt fram nya modeller, min fanns inte kvar.
Vad bra att du tog mod till dig och bad om hjälp hos urmakaren.
Javisst. Kände mig lite dum och det kanske jag är också. Nu behöver jag inte göra något åt klockan förrän det (om) blir vintertid/normaltid igen. Tittade igenom montrarna lite grann, men hittade ingen klocka jag föll för. Det får räcka med två fina pjäser.
Jag tror inte att Fantasio vågar öppna några appar.
Tack för tipset wasp. Problemet är att jag inte vill installera appen. För det var då mina problem med telefonen ( hackning) började. Litar inte på Huawei-appen.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag var inne på Breitlings hemsida och tittade lite. Ett flertal klockor säljs för cirka 90 000 kronor, andra för 50 000 kronor. Det är alldeles för mycket pengar för mig. Dessutom tycker jag att min senaste är mycket snyggare. Jag är svag för guld/guldfärg.

Såhär ser min nya klocka ut, jag tänkte sätta på ett natoband på den att ha
till vardags. Sen vid finare tillfällen har jag stållänk.