Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Matvanor

Post by Fantasio »

Fylld fisk med potatismos eller dillkött med kokt potatis är på menyn imorgon. Goda rätter båda två. Kommer att vara i mataffären runt fyra på eftermiddagen, så jag räknar med att ingen låda få. Finns de kvar är det 30% rabatt på dem. Idag har jag levt på köttbullar. Lite torftigt.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Helstekt fläskkotlett med apelsinsås och stekt potatis eller grillad kycklingfilé med apelsinsås och stekt potatis. Vill till affären vid klockan elva.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag var vid affären runt fyra, kanske lite tidigare. Det fanns en matlåda kvar. En! Den tog jag, blev kyckling o stekt kulpotatis. Jag slukade den när jag kom hem, var så hungrig. Jag köpte en ost- och skinkbaguette också, men den tar jag imorgon + mikrade köttbullar.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Då är det snart en ny vecka och med den ny matsedel på Hemköp. Tänker gå dit runt elva, men tveksamt om jag orkar upp. Det händer att de har kvar lådor när jag går dit på eftermiddagarna.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag har jag bara ätit en kartongrätt och är inte hungrig. Det är väl i minsta laget att leva på en sådan en hel dag. Men ibland tryter orken och vissa dagar blir jag inte ens hungrig.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Fylld spätta med kall sås eller kycklinggryta med pesto och pasta serveras imorgon. Båda rätterna verkar goda.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Pepparrotskött eller stekt fläsk med raggmunk säljs imorgon. Är inte sugen på något av det. Får väl äta en tråkig kartongrätt igen.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Fantasio,

Inwatto och jag tycker att du borde lägga till en morot och knäckebröd
till dina kartongrätter.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Ja, det stämmer det. En rå morot kanske livar upp rätten. Faktiskt har jag knäckebröd hemma också.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag menar att du kommer att bli mer mätt med tillbehör.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Som inlagd vill jag alltid ha knäckebröd till maten. Mormor och morfar vill jag minnas hade knäckebröd till maten. Jag brukade köpa Leksands knäckebröd i stora runda skivor som jag skar i med brödkniv och bröt av bitar som blev trekantiga.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Promenaden till och från min vän tar mig förbi ICA Nära Strömmen och jag tänkte titta in där på vägen hem. De har en del kylda rätter att erbjuda. Konstig nog hittar jag inga på ICA nere på stan. Köpte i början av året nudlar och kyckling två gånger och den rätten var god. Hoppas jag hittar någon god rätt imorgon.
Post Reply