Vad drömde du i natt?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Vad drömde du i natt?

Post by memphis »

Jag drömde att jag hade vackra tänder och kunde ge ett vackert leende. I verkligheten skäms jag för mina tänder och ler alltid med stängd mun. Om jag hade råd skulle jag göra nåt åt mina tänder men som det är, så skulle det kosta alldeles för mycket.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Hercules723
Hafniummedlem

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Jag log så för 5-6 år sedan innan jag lagade en framtand. Hade frätskada på en framtand från all coca-cola jag drack.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag har inget specifik tand som är problemet, problemet är hela tandraden som det sliten och missfärgad ut. Jag skulle vilja ha nya ytor på tänderna helt och hållet och jag vet att det kostar väldigt mycket för min bror har gjort det.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Psykofarmaka ger muntorrhet prata med din tandläkare om det och prata med din psykiatriker om det och be psykiatrikern att denne skriver ett intyg om att du har medicin som ger muntorrhet be han skicka det till regionen och där om ett s.k. grönt kort. Då går allt på högkostnadsskyddet för läkare. Underrätta också din tandläkare och be denne intyga att du är muntorr. Gör både din tandläkare och psykiatriker deras inbördes telefonnummer. Vänta och se. Det står på regionens sidor om N-tandvård =Nödvändig tandvård så här står det i min Region Västra Götalandsregionen https://www.vgregion.se/halsa-och-vard/ ... vardsstod/
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jo jag har också en sorts grönt kort Nisse. Men det gäller bara nödvändig tandvård och det jag skulle vilja göra räknas inte som nödvändigt, utan mer för utseendet. Jag har egentligen haft tur med mina tänder, har inte haft mycket hål eller andra problem. Men hellre än att göra en krona drar de ut tänderna! Att dra tänderna räknas som nödvändig tandvård.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

En dragen tand får du räkna med, men be om en brygga, kanske inte går igenom, men en protes för dragna tänder gör ett bättre utseende
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Skitsnack. Man får det som är billigast med grönt kort. Förvånar mig att du fått grönt kort när du inte har dåliga tänder, memphis. Själv har jag inte många egna tänder kvar utan har bryggor både upptill och nedtill. Men betalade själv 4-5.000 kr.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Vem som beviljas grönt kort verkar variera beroende på var i landet man bor.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Har inte märkt att psykofarmaka ger muntorrhet. Har inte grönt kort.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag fick mitt gröna kort genom psykmottagningen. Jag bad dem göra en ansökan åt mig. Vet inte vad som stod i den, men den gick igenom. För mig är grönt kort en nödvändighet för att jag ska gå till tandläkaren i tid, innan det blir hemska smärtor. Mitt gröna kort gäller 2 år i taget. Sen måste en ny ansökan in.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Försöker att komma ihåg vad jag drömde i natt men det är som bortblåst. Det är ofta jag inte minns mina drömmar.
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Jag hade en mardröm att jag och farsan åkte bil ner till Ukraina för att titta på fotbollsmatchen som börjar ikväll. Sedan var det mycket fattigt och rörigt där och jag hittade inte till bilen och jag bara gick och gick. Jag fick ta olika bussar sex gånger innan jag lyckades ta mig till Sverige och med full-psykos dessutom. :lol:
Post Reply