Allt inom skönhet

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Snuttan
Germaniummedlem

Re: Allt inom skönhet

Post by Snuttan »

Mitt hår ser ut som en bomullshög. Ska pröva en hårmask som heter Briogeo Don't Despair, Repair! Deep Conditioning Mask.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Har hört bara gott om märket briogeo. Har du blekt håret snuttan, eller varför ser håret ut som en bomullshög?
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Snuttan
Germaniummedlem

Post by Snuttan »

Nej ja varken bleker eller färgar mitt hår. Men ja har lockigt/vågit hår och den hårtyp kan ju behöva extra omsorg. Eller så behövs ett annat schampoo.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja, så är det. Jag har också lite vågigt/ lockigt hår som blir stort och frissigt om jag borstar det när det är torrt. Borstar därför bara håret blött.

Fast ofta blåser jag håret rakt när jag har tvättat det, och då uppstår inte problemet. Använder också hårolja för att tämja håret.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Lockigt hår betyder oftast också att man har ett torrt hår. Då kan håret inte få nog av olja. Smörj in håret när det är blött med hårolja och borsta det försiktigt. Sen kan man lägga i lite mera olja när håret torkat.
Snuttan
Germaniummedlem

Post by Snuttan »

Oki doki :D
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Mitt hår är. Konstigt. Jag har i grunden bra hårkvalite. Jag snaggade håret för ett tag sen för det var så sönderfärgat. Nu har det växt ut några cm och ser ut som en pottfrisyr. Men jag ska stå ut, får se ut som fan tills vidare - har bokat klipptid om 11 veckor, då har håret växt ut lite mer och kan bli till en förhoppningsvis hyfsad kort frisyr.
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

har målat naglarna, grönt såklart, detta nagellacket torkar väldigt fort vilket är skönt :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

" geniouses pick green"
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

memphis wrote: 07 May 2022, 20:07 " geniouses pick green"
vart har du hört det? 🤔
Ja visst gör det ont när knoppar brister
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Robert deNiro säger det i filmen Släkten är värst :D
Hercules723
Hafniummedlem

Post by Hercules723 »

Jag skrev en recension om schampot jag köpte tidigare i år. Får se om den dyker upp. :lol:
Post Reply