Vilken är din farligaste vanföreställning?
Moderator: Moderator 1
Vilken är din farligaste vanföreställning?
Vilken av dina vanföreställningar är farligast mot dig eller mot personer i din närhet?
'cause the freak inside controls my mind
Re: Vilken är din farligaste vanföreställning?
När jag trodde att jag skulle bli mördad.
Jag har inga farliga vanföreställningar. Men jag lider av paranoia och blir jag trängd kanske jag reagerar våldsamt. Men jag är ingen våldsam person.
-
- Kiselmedlem
Att jag ska bli en stor ledare och är med i ett ledarskapstest. Detta har utvecklat sig till att jag får massa tecken skickade till mig dagligen. Allt ifrån bussar som stannar och tutar på mig till blinkande bilar.
Jag trodde verkligen det var ett test. Men nu tror jag mer att vi är med i en simulation och det är simulationen som jävlas med mig
Jag trodde verkligen det var ett test. Men nu tror jag mer att vi är med i en simulation och det är simulationen som jävlas med mig
- Schizofreni
- Vanadinmedlem
När man når botten blir ibland drömmarna om toppen som klarast uppenbarade.
Projektorn vill hålla balansen i biografin, eller var det tvärtom.
Projektorn vill hålla balansen i biografin, eller var det tvärtom.
Kanske ingen vanföreställning direkt, men i.o.f kan min paranoia också utlösa det om den blir tillräcklig, men att jag pressas till extrem aggressivitet Jag är normalt lugn som ett Valium, men om jag triggas tillräckligt så kommer all ilska på en gång o leder till exempelvis knivhot (det har dock stannat vid hot), att jag tar o håller en kniv över halsen på personen jag jag blir arg på.
Förr (förr över 20 år sen) fick jag sådana aggressionsutbrott typ varje dag, o min stackars pappa fick stå ut med det. Men t.ex för 10 år sen, det var nog det sista (senaste i.a.f), så höll min pappas ex-fru på att håna o vara elak mot mig med kommentarer som t.ex "Du är så jävla lat", "Gå o diska med dig", "Städa din jävla lägenhet" o sånt, o efter några timmars hånfulla kommentarer så exploderade jag o blev så arg, skrek bl.a annat till henne;
-Du kan ju inte ens ta hand om en son, utan att han tar livet av sig!
Hon hade nämligen en son som var sjuk o tog sitt liv, så det var en ganska stark kommentar o mycket dumt sagt...
Förr (förr över 20 år sen) fick jag sådana aggressionsutbrott typ varje dag, o min stackars pappa fick stå ut med det. Men t.ex för 10 år sen, det var nog det sista (senaste i.a.f), så höll min pappas ex-fru på att håna o vara elak mot mig med kommentarer som t.ex "Du är så jävla lat", "Gå o diska med dig", "Städa din jävla lägenhet" o sånt, o efter några timmars hånfulla kommentarer så exploderade jag o blev så arg, skrek bl.a annat till henne;
-Du kan ju inte ens ta hand om en son, utan att han tar livet av sig!
Hon hade nämligen en son som var sjuk o tog sitt liv, så det var en ganska stark kommentar o mycket dumt sagt...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Nyinsjuknad? Eller under ditt första år med psykossjukdom?chillstorm wrote: ↑16 May 2021, 11:15 Att jag ska bli en stor ledare och är med i ett ledarskapstest. Detta har utvecklat sig till att jag får massa tecken skickade till mig dagligen. Allt ifrån bussar som stannar och tutar på mig till blinkande bilar.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Mot andra…att jag skulle döda en nära anhörig.
Mot mig själv…att självmord är enda vägen att gå. Varit väldigt nära några gånger.
Av knasigheter. Att jag kunde gå på vatten. Fanns en viss fara i det.
Mot mig själv…att självmord är enda vägen att gå. Varit väldigt nära några gånger.
Av knasigheter. Att jag kunde gå på vatten. Fanns en viss fara i det.
Målningen är själens spegel
-
- Kiselmedlem
Nej jag har haft psykos sen 2018.Nissegossen wrote: ↑16 May 2021, 14:04Nyinsjuknad? Eller under ditt första år med psykossjukdom?chillstorm wrote: ↑16 May 2021, 11:15 Att jag ska bli en stor ledare och är med i ett ledarskapstest. Detta har utvecklat sig till att jag får massa tecken skickade till mig dagligen. Allt ifrån bussar som stannar och tutar på mig till blinkande bilar.
Har inga farliga vanföreställningar.
Att jag ska döda någon.
Egentligen är allt bara på låtsas.