Vår skolgång
Moderator: Moderator 1
-
- Guldmedlem
Re: Vår skolgång
Var också en väggblomma som Amandara.. Varken märktes eller syntes.. Lite bråk, lite konflikt..
Jag funderar bara på saker jag.. gör väldigt sällan något!
Jag funderar bara på saker jag.. gör väldigt sällan något!
Jag var i slagsmål ibland, mest med samma pojke. De andra eleverna stod i ring kring oss och ropade "slagsmål". Annars var jag skötsam i skolan.
-
- Guldmedlem
Ni är ena riktiga rakabajsare ni!
Gick bra tills gymnasiet. Förstörde betygen med mkt skolk, brukade sitta i antingen "stora" biblioteket i staden eller gymnasiebiblioteket o läsa böcker istället för att gå på lektioner man skulle ha muntliga redovisningar i.
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
På gymnasiet skolkade jag ibland. Jag hängde ihop med en kille från Stuvsta i Huddinge. Han var ett problembarn som bodde i en fosterfamilj. Vi skolkade och drog runt på stan. Andra o sista året på gymnasiet hade vi praktik på pappersbruk varannan vecka. Det var sällan jag dök upp då. Fick etta i huvudämnet processteknik. Två bortkastade år.
Det blev problem direkt i ettan. Jag orkade inte vara i skolan överhuvudtaget och var hemma mycket i låg och mellanstadiet.
Antagligen kallad "hemmasittare" idag.
Högstadiet orkade jag med bra konstigt nog. Mycket kompisar. Inga tonårsproblem.
Gymnasiet funkade inte alls och jag hoppade av snabbt.
Antagligen kallad "hemmasittare" idag.
Högstadiet orkade jag med bra konstigt nog. Mycket kompisar. Inga tonårsproblem.
Gymnasiet funkade inte alls och jag hoppade av snabbt.
-
- Guldmedlem
Har känt att jag inte platsar i skolan.. Lite som att jag inte haft något intresse för att vara där.
Såg man inte mig, hördes jag. Älska eller hata. Tror ja fick IG i matte. Men idag har ja VG från komvux.
Jag fick...
Ma A - VG
Ma B - G
Ma C - IG
Ma D - IG
Jag som så gärna vill kunna matematik för att förstå fysiken!
Ma A - VG
Ma B - G
Ma C - IG
Ma D - IG
Jag som så gärna vill kunna matematik för att förstå fysiken!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Jag har haft ganska bra betyg i matte. I allafall på komvux. Problemet är att jag glömmer alltihop så fort provet har varit.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Läste natur. 3 i Matte A-E. Glömt allt nu.
Gick ut med 3,4. Trots 5 st 2:or. Som jag läste upp.
På komvux. 2:a i fysik. Var orättvist. Läraren hatade mig.
Så skolkade mycket.
Gick ut med 3,4. Trots 5 st 2:or. Som jag läste upp.
På komvux. 2:a i fysik. Var orättvist. Läraren hatade mig.
Så skolkade mycket.
Målningen är själens spegel