Jag skäms på Systembolaget, vet ej varför.. kanske kommer hemifrån min barndom med strikta regler när det är ok att dricka alkoholzoegas wrote: ↑26 May 2022, 14:49 Emdbrau. Fanatasio hade rätt. Den har gått upp 6 kronor. Ryssjävel.
Jag köpte en liten dessertost, Brillat Savarin. 400 kr kilot. Sjukt krämig och Brié. Hur cool som helst, packad i en liten trälåda.
Jag kan inte gå till affären och bara köpa öl. Jag måste ha nått mer så jag inte skäms.
![]()
Vad köpte du idag?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad köpte du idag?
Jag skäms om jag går "för ofta" till bolaget. Så jag alternerar, det finns tre i stan 

Tidigare skämdes jag för att gå på bolaget. Nu gör inte jag det så ofta.
Om jag går och velar på bolaget kommer personalen direkt och vill hjälpa
till.
Om jag går och velar på bolaget kommer personalen direkt och vill hjälpa
till.
Idag fick jag tom fråga, hittade inte grannens favoritöl. Old ox Mariestad
Mariestads alkoholfria öl bjöd jag på i lördags. Köpt på ICA.
Känner mig snuvad på konfekten när jag blir bjuden på alkoholfri öl :D
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Min syster gillar den. Jag tror hon körde bilen.
Idag har jag inte köpt nånting. Fast skåpen är lite tomma så får handla i morgon. Ska köpa en tårta att bjuda mamma på också.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Memphis, en tårta (på konditori) kostar flera hundra. Gott och tjusigt, men dyrt.
Själv köpte jag två sexpack folkisar, en påse jordnötter, köttbullar och en frysrätt.
Själv köpte jag två sexpack folkisar, en påse jordnötter, köttbullar och en frysrätt.
Det finns Frödingetårtor som inte kostar så mycket.