Har du tagit din medicin?
Moderator: Moderator 1
Re: Har du tagit din medicin?
Det skulle det kanske. Vet inte om jag skulle orka med att uppsöka läkaren utomlands och sedan apotek. Och, skulle de verkligen skriva ut en antipsykotisk medicin bara sådär?
'cause the freak inside controls my mind
Vet inte hur det funkar faktiskt. Men om man har svenskt recept går det kanske. Annars kan man säkert få utländskt recept via någon onlinetjänst gissar jag, KRY t.ex.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Förstår, men medicinen ska alltid vara i handbagaget med intyg från läkaren om preparat som klassas som narkotika
När jag reste till Grekland för ett par år sedan hade jag medicinerna i det incheckade bagaget. Detta för att inte fastna i säkerhetskontrollen (metall). Jag hade även ett intyg som apoteket hjälpte mig med. Men intyget behövdes aldrig.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Tog den när jag skulle
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Minns inte! Vad gör jag? Tar "igen", tar inte alls?
Får börja med dosett igen.
Får börja med dosett igen.
Har du testat apodosrulle?
Det är en tjänst där man får medicinen uppdelad i en ”rulle”, väldigt bra om man är disträ som jag. Medicinen delas upp i dagar och klockslag, så man kan inte missa att ta den. Speciellt bra om man har många mediciner att hålla reda på.
Aha! Vem erbjuder den tjänsten?
Tror dock jag klarar mig med dosett.
Tack för infon!