Vad irriterar dig just nu?
Moderator: Moderator 1
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Re: Vad irriterar dig just nu?
Det var min tanke på det
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Du kan stoppa ditt Altruism i baken där ngn stans..Schizofreni wrote: ↑03 Jul 2021, 15:07Du är ingenting värd, din röst ingenting. Allt som betyder något är psykläkarens bild av sin egna samordnande godhet. Vilket jävla hänsynslöst skithål. Ubermensch behöver inte bry sig om untermensch åsikter eller egna vilja. Han vet ju redan bäst.
Farligt med sådana inom vården, människor förlorar förtroendet för varandra av sånt. Inte speciellt bra vid schizofreni heller. Obehagligt med sådana personer på maktpositioner.
Jag håller helhjärtat med. Vi kan gott betala ur våran egen ficka för det vi faktiskt utnyttjar av det s k välfärdssamhället. Skatterna täcker ju inte heller allt, t ex sjukvården och mediciner betalar vi ju via skattsedeln men ändå måste vi betala upp till ett tak. Annat är det i England. Där går sjukvården runt på skattemedel och det kostar inget att söka läkare vare sig via VC eller akut. Det är visst så i flera andra EU-länder, törs inte säga vilka.amandara wrote: ↑03 Jul 2021, 12:57 Tycker det verkar som att pengar rinner som ett såll genom samhället. Skattemedel. Se bara på trafikverket, hur många bilar har inte de? Som alltid står parkerade och som verkar användas sällan. För statliga institutioner är det bara att beställa fram medel. Jag skulle hellre ha mer pengar i fickan genom att betala mindre i skatt, och sen själv välja vad jag vill göra och lägga pengarna på. Kulturen är tex fett subventionerad av skattemedel och jag nyttjar aldrig kulturen förutom bibliotek. Vill man verkligen göra något kan man betala lite mer för det, om man får mer i plånboken. Det är sjukt hur stor del av samhället som bärs av skattebetalarmedel.
När vi var i USA var man förundrad över hur vi hade det i Sverige. Etta på listorna över världens bästa länder att leva i (inte sant, det är Danmark). Vi försökte förklara att Sverige minsann inte var paradiset på jorden utan att vi har världsrekord i våldtäkter och ovanligt många mord.
Jag vill inte betala till syslöjdsmyndigheten eller centrum för rättvisa (som hittills har slagit ner på två glassar med "fel" namn eller symbol). Jag vill inte heller betala upp till maxbeloppet för barnomsorgen eller för utjärmninsgssystemet som håller t ex Malmö under armarna. Varje kommun måste stå för sitt utan att något utjämningssystem ska ta bort allt eget ansvar. Jag vill inte heller betala den extra fina maten på landets fängelser som vi idag gör istället för att ge detsamma till våra äldre. Jag vill inte heller betala för det jag inte utnyttjar, d v s det som inte står under min kontroll.
Jag vill inte heller betala miljarder till förorten för att dessa ska försnillas i öppna hål, assistensersättning och annat skit som det fuskas i.
Och så nu ett polismord. Det kommer att förminskas till att en pojkvasker busade lite bara... P g a sin ålder blir det tre år på ungdomshem. Dessa betalar vi dessutom miljoner till.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Jag irriterar mig på att Miljöpartiet vill ha mer invandring, trots att det nu
visar sig att det barkar åt skogen.
visar sig att det barkar åt skogen.
MP åker säkert ut vid ett extraval. Hoppas jag. Men detta lila skitparti har haft så stort inflytande att man tror inte det är sant! De kämpar inte längre för bättre miljö utan för mer invandring. Det är vansinne. Hur många liv skulle vi inte ha sparat om vi hade varit lite mer försiktiga med vilka vi släpper in i landet? Terrorister, grova brottslingar och IS-soldater har släppts in med Migrationsverkets goda minne. Män som ljuger om sin ålder har blivit kallade för barn och gjort oss till åtlöje.
Nu tycker jag det är nog! Stoppa den slappa hanteringen av migrationen till att bara gälla de som kan noga bekräfta sin status som flykting. Begär pass vid gränsen. Har man inget är det kalla handen.
En syster till en kompis till mig, med tillhörande man från Polen ville arbeta i Sverige men blev motarbetade på alla tänkbara vis. Till slut åkte de till England där de nu arbetar och trivs.
Nu tycker jag det är nog! Stoppa den slappa hanteringen av migrationen till att bara gälla de som kan noga bekräfta sin status som flykting. Begär pass vid gränsen. Har man inget är det kalla handen.
En syster till en kompis till mig, med tillhörande man från Polen ville arbeta i Sverige men blev motarbetade på alla tänkbara vis. Till slut åkte de till England där de nu arbetar och trivs.
Ja, miljön och klimatet verkar inte Miljöpartiet längre vara intresserade av.
Nej, visst är det konstigt? Det borde ju vara deras drömtillvaro vi lever i just nu med ökenhetta och ljumma vintrar. Fram med budskapet bara. Fast nu har det ju visat sig att elbilar exploderar lite nu och då.
Elbilar har metaller som är ovanliga och inte bra tillgång på, har jag hört. Det hindrar nog expansionen av elbilar. I min stad finns det inte ens särskilt många laddstolpar för elbilar. Tycker inte att man satsar på det på bred front. Det måste till något annat.
Elbilar drivs på el. Varifrån kommer elen? Jo från utbyggda älvar, vindkraftverk och kärnkraft. Så elbilar är ändå inte bättre än några andra bilar. Dessutom brinner de med giftiga ångor när de brinner. Förortskudsen får in fullträffar om de tittar på. Det blir roligt för dem.
Elbilar drivs på el. Varifrån kommer elen? Jo från utbyggda älvar, vindkraftverk och kärnkraft. Så elbilar är ändå inte bättre än några andra bilar. Dessutom brinner de med giftiga ångor när de brinner. Förortskudsen får in fullträffar om de tittar på. Det blir roligt för dem.
Jag har en vän som ljög om sin ålder med 1 år när han kom till Sverige. Detta för att han skulle kunna gå i gymnasiet här.
'cause the freak inside controls my mind
Men varför kastar de bort sina identitetshandlingar?
Därför att man ljuger om vart man kommer ifrån och krystar fram att man ska mördas om man återvänder till det påhittade landet ifråga. Vissa tester har faktiskt gjorts där man kallar in någon med adekvat språk för att se om flyktingen svarar eller inte. Men det verkar inte fungera. Man kan fortfarande hävda att man kommer från landsbygden eller något sådant. Blåögda myndigheter som inte ville bli kallade rasister.
Mitt ex från Thailand hade inga identitetshandlingar, hennes far hade bestämt sig för att göra sig av med dem under ett familjebråk.
'cause the freak inside controls my mind