Klagotråden

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6786
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Klagotråden

Post by Hercules723 »

Det är ju bra att de reagerar allafall!

Gjorde re-search och svenska myndigheter har pekat ut ryssar, magkänslan var rätt!

Sedan hittade jag att det även drabbats amerikanska bolag, med kolossala cyberattacker
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-57703836.amp
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19118
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Klagotråden

Post by Krokus »

Usch, obehagligt!

Enligt min sambo (som var scout under många år) bör man ha kontanter med sig jämt. Han har alltid 500kr med sig, i sedlar.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6786
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Klagotråden

Post by Hercules723 »

:lol: Hjälper ju ej, då min lokala butik stängde helt. Det var stängt och ett meddelande vid ingången stod det: Vi har stängt på grund av kassa haveri

Men visst är det klokt vanligtvis att ha kontanter. :ugeek:
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19118
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Klagotråden

Post by Krokus »

Mjo, jag vet. :?

Finns det någon annan mataffär i närheten av dig, som inte är Coop? Tycker synd om äldre, som har svårt för värmen och behöver ta sig till annan mataffär just nu.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6786
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Klagotråden

Post by Hercules723 »

Det finns två andra butiker i närheten. Willys och ICA.

Men just nu känns det meningslöst att åka och handla då jag bara har 39 kr på bankkontot och min bank är nere, kan inte överföra pengar till där jag har mitt MasterCard. Jag kommer definitivt ansöka om ett VISA kort nu, då får jag tre livlinor om jag också har kontanter på mig.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19118
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Klagotråden

Post by Krokus »

Åh, störande! Skulle du kunna låna av föräldrarna via Swish? Fast om din bank är nere kanske inte Swish funkar heller?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38010
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Klagotråden

Post by Geta »

I Dalsjöfors får man nu betala med swish i coop-affären.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60093
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Klagotråden

Post by Nissegossen »

I Värmland fungerar Coop de har ett annat kassasystem.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6786
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Klagotråden

Post by Hercules723 »

Krokus wrote: 04 Jul 2021, 10:28 Åh, störande! Skulle du kunna låna av föräldrarna via Swish? Fast om din bank är nere kanske inte Swish funkar heller?
Ja, det blir nog att låna en hunka genom swish... :)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24285
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Klagotråden

Post by Zoidar »

Geta wrote: 04 Jul 2021, 10:51 I Dalsjöfors får man nu betala med swish i coop-affären.
Det låter ju som en bra tillfällig lösning.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Klagotråden

Post by Cosmos »

Att det skulle vara ryssar som planerar för en invasion låter helt osannolikt! Vad ska de med Sverige att göra? Ett litet skitland med taskiga finanser och hög våldsbrottslighet. Nehej, kom med något annat!
Egentligen är allt bara på låtsas.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60093
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Klagotråden

Post by Nissegossen »

De testar USA var målet det Svenska System som Coop använder har en underleverantör hand om och det är USA baserat så det är USA som är det primära målet Coop fick en släng av sleven. Coop var inte i första hand drabbat, ville ryssen, stängde de ned Sverige. Analoga system som fungerar när digitala slåss ut, det blir en gammal kassa apparat med vev som inte ens drivs med el och spottar fram en remsa som kvitto och kontanter gäller därför skall plånboken ha pengar i kontanter.

Ingen el fram med skolans gamla handdrivna spritstencil apparat med nyheter vad som pågår i stort och smått i landet adekvata råd och hänvisningar. Jag är av ålder ute ur rullan även civil vilket är civilförsvaret jag var krigsplacerad i min lägenhet och var hemskyddsombud. I vilket ingick att jag skulle vara en länk till både boende i området och myndigheter. Tror ni inte jag tänkt igenom möjligheterna
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply