Har aldrig varit deprimerad
Moderator: Moderator 1
Har aldrig varit deprimerad
Ärligt talat så tror jag aldrig att jag har varit deprimerad. Ändå tar jag Sertralin, men tydligen kan antidepp användas mot ångest. Jag kan skratta, jag känner mig inte det minsta deprimerad. Om kvällarna kan jag grubbla över min livssituation, men det brukar gå över efter en god natts sömn. Är du deprimerad och vad tar du för medicin mot det? Påverkar det ditt liv mycket att gå runt nedstämd?
Re: Har aldrig varit deprimerad
Nej, jag är inte deprimerad och tar inte antidepressiva.
Jag har haft antidepressiva säkert i 13 år utan att reflektera varför
Men de hjälper mot min OCD
Men de hjälper mot min OCD
Skönt!
Jag hade en över 20 år lång depression. Har äntligen kommit ur den! Men den har ju satt sina spår till den jag är idag, o helt frisk är jag inte, har ju t.ex rätt många mediciner kvar...
Jag hade en över 20 år lång depression. Har äntligen kommit ur den! Men den har ju satt sina spår till den jag är idag, o helt frisk är jag inte, har ju t.ex rätt många mediciner kvar...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Jag lider numera av säsongsdepression på hösten. I tonåren var jag deprimerad länge, men började med antidepressiva först som 20-åring. Nu tar jag Sertralin dagligen.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag har haft antidepressiva i mer eller mindre 21 år.
Jag var deprimerade de första 20 åren av min schizofreni. Sedan gick depressionen över, sedan jag gått i dynamisk psykoterapi i 8 år.
- Schizofreni
- Vanadinmedlem
Visste du att du varit deprimered under hela tiden, eller förstod du det mest efteråt (när perspektiven vaknade?)
Att vara deprimerad var ett normaltillstånd.
Har varit deprimerad. Är inte nu. Har inga antidep.
Målningen är själens spegel
Det kommer och går. Oro, ångest är ett ett större problem. Sertralin hjälpte mig mot tvångsbeteende.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag håller med Zoidar: ångest är det värsta. Lite depression skulle jag kunna ta. Men jag hörde av en medpatient en gång att hon hade slutat att prata av någon anledning. Hon fick ECT.