Vad gör du just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Swesanne
Talliummedlem

Re: Vad gör du just nu?

Post by Swesanne »

Nobel wrote: 02 Jul 2022, 22:25 Tittar på en jobbannons; handläggare på rättsmedicinalverket.

"Som handläggare arbetar du i huvudsak med att handlägga och beslutsfatta rättsgenetiska ärenden med inriktning mot släktskap och identitet. "

Låter som att det skulle kunna vara något för mig. Ska nog söka tjänsten.
Intressant, kan nog passa dig!
yrväder
Rheniummedlem

Post by yrväder »

Tror också det kan passa dig, håller tummarna att det går väl.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Har precis gjort glass, har nu gjort vad jag föresatt mig att göra idag
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Sitter och tittar på svalorna som jobbar och sliter. Skickliga att flyga.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det flyger svalor här också. I Ring P1 var det en dam som klagade på
att hon inte ser några svalor i Göteborg.
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Har precis ätit en hamburgare, vet inte om det är så bra i värmen, van vid att äta fil med smörgåsar till middag.
Nobel
Skandiummedlem

Post by Nobel »

Blev precis färdig med ett första utkast till personligt brev.

"Jag skulle vilja vara en person som bidrar till att barn hittar sina biologiska föräldrar, att biologiska släkter återförenas, och att personer som avlidit i hemmet identifieras så att familjen kan få ett värdigt avslut."
'cause the freak inside controls my mind
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

dricker te och lyssnar på regnet
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Nobel wrote: 03 Jul 2022, 17:23 Blev precis färdig med ett första utkast till personligt brev.

"Jag skulle vilja vara en person som bidrar till att barn hittar sina biologiska föräldrar, att biologiska släkter återförenas, och att personer som avlidit i hemmet identifieras så att familjen kan få ett värdigt avslut."
Läste om en man i Australien som efter 23 år återfanns vid liv! Han hade 2 barn i ca 8-10 års åldern när han försvann helt plötsligt. Dem hade hittat hans bil inom ett dygn men inte honom, familjen trodde han var levande. Ett livstecken kom efter 2 veckor, när han hade köpt campingutrustning med sitt bankkort.

Men dem trodde att han hade lämnat dem frivilligt, men det visade sig att vid olyckan försvann allt minne ifrån honom förutom vissa spatiala minnen. När han återfanns så hade han flyttat 100 mil från Sydney. Ja, det var inte hans fel att allting nästan försvann med en gång. Tyvärr dog hans fru innan upptäckten, men som jag förstod det så levde hans dotter, så återförenandet blev kärt. Dessa historier fick mig att känna att livet är kort.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Har inte sett svalor här på många år. De byggde bo på väggen under taket på huset mitt emot och var i luftrummet i närheten här.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Nobel
Skandiummedlem

Post by Nobel »

Lyssnar på Magdalenas tal.
'cause the freak inside controls my mind
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Vi har stängt loppisen. Jobbat färdigt för idag. Plockat undan allt inklusive skyltarna. Vi har också ätit en god middag och delat på en flaska vin.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Post Reply