Har du tagit din medicin?
Moderator: Moderator 1
Re: Har du tagit din medicin?
Väntar tills vid 06 tiden.
Japp tog dem vid 08.00
Jaja, bara idag också, jag tar en dos Lyrica till... 

Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Jag missar aldrig min medicin - eftersom jag testat den och kommit fram till att den är bra för mig. Jag har sållat agnarna från vetet. Jag har de mediciner som är bra för mig och inget annat. Under överinseende av kp och läk. De ger mig frihet. Det är mitt liv. De förstår det och spelar inte maktspel.
Förr "glömde" jag ofta medicinerna. För jsg kände inte deras positiva verkan. Nu vet jag. Vad jag behöver. För stt funka optimalt under rådande omständigheter.
Förr "glömde" jag ofta medicinerna. För jsg kände inte deras positiva verkan. Nu vet jag. Vad jag behöver. För stt funka optimalt under rådande omständigheter.
Har funderat mycket över om jag ska ta lugnande eller inte. Jag har valt inte, men kan ju endast göra det nödvändiga. Anledningen till att jag valt inte, är att jag vill kunna köra med min bil. Men ibland undrar jag om det är värt det?
Swesanne,
Köra bil med ångest är inget vidare. Kan sluta illa.
Köra bil med ångest är inget vidare. Kan sluta illa.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag har noll benso. Min läkare tillåter noll. Jag klarar mig. Då och då hade jag behövt någon benso. Då känns det överjävligt. Jag är inte så insatt i bensons negativa sidor men på det msn läser och hör förstår jag att benso är bedrägligt. Som knark. Jag själv har inte så positiva erfarenheter av benso. Hade xanor och skar mig som fan i en arm. Benso hjälpte inte ett dyft mot min starka ångest. När man än mår riktigt dåligt hjälper inte ens, racerbilen, benso. Då kan man lika gärna vara utan. Överlever man så vet man att man klarar sig. Om man inte tar livet av sig före.
Så rätt så santamandara wrote: ↑13 Jul 2022, 16:17 Jag har noll benso. Min läkare tillåter noll. Jag klarar mig. Då och då hade jag behövt någon benso. Då känns det överjävligt. Jag är inte så insatt i bensons negativa sidor men på det msn läser och hör förstår jag att benso är bedrägligt. Som knark. Jag själv har inte så positiva erfarenheter av benso. Hade xanor och skar mig som fan i en arm. Benso hjälpte inte ett dyft mot min starka ångest. När man än mår riktigt dåligt hjälper inte ens, racerbilen, benso. Då kan man lika gärna vara utan. Överlever man så vet man att man klarar sig. Om man inte tar livet av sig före.
Swesanne wrote: ↑13 Jul 2022, 16:21Så rätt så sant, för mig medamandara wrote: ↑13 Jul 2022, 16:17 Jag har noll benso. Min läkare tillåter noll. Jag klarar mig. Då och då hade jag behövt någon benso. Då känns det överjävligt. Jag är inte så insatt i bensons negativa sidor men på det msn läser och hör förstår jag att benso är bedrägligt. Som knark. Jag själv har inte så positiva erfarenheter av benso. Hade xanor och skar mig som fan i en arm. Benso hjälpte inte ett dyft mot min starka ångest. När man än mår riktigt dåligt hjälper inte ens, racerbilen, benso. Då kan man lika gärna vara utan. Överlever man så vet man att man klarar sig. Om man inte tar livet av sig före.
Jag får min medicin i injektionsform en gång i månaden. Det är den enda medicin jag har. Funkar för mig. Skönt att inte behöva tänka på det mer än att gå och få sprutan.