Allt inom skönhet

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Re: Allt inom skönhet

Post by Nissegossen »

memphis wrote: 02 Aug 2022, 17:20 Har nyss upptäckt fördelarna med torrschampo. Mitt hår får massor med volym och ser och känns fräscht. Kör med det mellan tvättarna. Mitt hår börjar bli långt nu.
Bikarbonat? https://www.naturskyddsforeningen.se/in ... LIQAvD_BwE
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
yrväder
Rheniummedlem

Post by yrväder »

Jag har prövat torrschampo och det lämnar inte vad man kan kalla en fräsch känsla, det ger en fasta åt håret, men det är lite äckligt när det ger känslan av stadga åt håret istället för renhet. Då tvättar jag det hellre är använder ett torrschampo.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Så tyckte jag också förut och köpte aldrig torrschampo. Men ny har jag upptäckt hur praktiskt det är.

Det är så konstigt men jag tycker att mitt hår blivit mindre grått den senaste tiden. Mycket märkligt, jag trodde inte att grått hår kunde gå tillbaka. Om det fortsätter så här tänker jag färga håret igen.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
yrväder
Rheniummedlem

Post by yrväder »

Kanske insidan din som gör sig gällande och målar om😘
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Är retinol något att ha? Jag köpte förut ett serum med Niacinamide men tror inte att min panna gillade det serumet. Tanken var att minska porernas storlek men snarare blev huden irriterad och småfinnig.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

Krokus wrote: 04 Aug 2022, 08:58 Är retinol något att ha? Jag köpte förut ett serum med Niacinamide men tror inte att min panna gillade det serumet. Tanken var att minska porernas storlek men snarare blev huden irriterad och småfinnig.
retinol ska vara det bästa för att förhindra rynkor men man ska bara använda väldigt lite och inte ha för stark procent, och man ska undvika solen efter man applicerat det så använd den på kvällen :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Ja ok! Kanske bäst att inte ta retinol alls på sommaren? Använder du retinol, Mrsearlgray?
mrsearlgray
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by mrsearlgray »

Krokus wrote: 04 Aug 2022, 09:02 Ja ok! Kanske bäst att inte ta retinol alls på sommaren? Använder du retinol, Mrsearlgray?
ja dom på kicks föreslog faktiskt att man kan strunta helt i den på sommaren om man är ute mycket :)

ja ibland men använder andra serum mer :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
yrväder
Rheniummedlem

Post by yrväder »

Får jag fråga dig krokus och mrsearlygrey varför ni använder serum vid er ålder.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Yrväder,

Jag använder inte serum längre. Tidigare Niacinamide men det fungerade inget bra för mig. Men jag tycker inte att det är konstigt att vilja ta hand om sig själv (när man har orken).
björk
Tuliummedlem

Post by björk »

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Björk, du är lite lik Elon Musk på vissa bilder när han var ung.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Post Reply