Valet 2022
Moderator: Moderator 1
Re: Valet 2022
Jag har fått Sverigedemokraternas valpropaganda i brevlådan i sommar.
Jag fick ett handskrivet brev från Jehovas i brevlådan. De ville inbjuda mig till nåt event online.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Nu har Jehovas vittnen börjat ringa till mig och bjuder in mig till Rikets sal.
Tidigare la de handskrivna brev i brevlådan.
Tidigare la de handskrivna brev i brevlådan.
De har visst ett krav för att bli medlem att sprida deras propaganda.
Alla kristna har ett krav på sig att missionera.
Missionärsställningen.
Min gammelfarmor blev inlurad i Jehovas vittnen när hon var var äldre. De ville hon skulle testamentera alla tillgångar till dem. Skrämde henne om livet i helvetet om hon inte vände sig till Jesus. Lyckligtvis satte hennes barnbarn stopp för vansinnet.
Målningen är själens spegel
Jag röstar kanske blankt i år om jag ens röstar. Har funderat på vänsterpartiet och sverigedemokraterna av olika anledningar, men känner mig inte trygg i nån av dem. Förra valet röstade jag på partiet enhet.
Jag kommer att rösta på moderaterna för att få regerings skifte, annars är jag nog mer av en vänsterpartist.
Låter inte logiskt! :)
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jag röstar inte utifrån vad jag tycker är direkt bäst för mig själv utan vad som är bäst för majoriteten. Har märkt att många fattiga tänker "jag, jag, jag" och röstar efter hur dessa ska kunna få mer i plånboken.
'cause the freak inside controls my mind