Hur mår du?
Moderator: Moderator 1
Re: Hur mår du?
Nissegossen,
Viskas medlemmar brukar bli arga, när vi säger att vi går rakt igenom ångesten.
Viskas medlemmar brukar bli arga, när vi säger att vi går rakt igenom ångesten.
Har man ingen ångest längre är det ju lätt att förringa den. Ångest kan även vara av olika styrka. Att ha lite ångest över något särskilt är lättare än att ha panikångest eller generaliserad ångest.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Jag fattar inte hur man gör för att "gå rakt igenom ångest".
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Det menas nog att man inte tar nån ångestdämpande medicin utan uthärdar ångesten som den är.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Klassas alkohol som ångestlindring? Eller mat? Eller glass? Jag tycker det.
Ja alkohol är väl effektivt för vissa. Inte för mig dock.
Jag mår dåligt. Ingen livslust
Du kanske behöver en paus från vardagen. En weekendresa kanske skulle pigga upp?
Att då säga att man går rakt igenom ångesten men samtidigt dricker/äter/röker mycket, rimmar dåligt. Jag menar inte att det är något fel med att vilja lindra sin ångest! Men vissa får det att låta så enkelt att sluta ha ångest.
Ja, någonting annorlunda skulle jag behöva göra. Få lite andra intryck. Blir så passiv. Men det är jobbigt med psykossjukdom när man inte har motivation eller lust. Känner mig som en fånge i min egen hjärna och kropp