Valet 2022
Moderator: Moderator 1
Re: Valet 2022
Man ska rösta på vad man tror är bäst för sig själv OCH för alla andra. Det är det mest naturliga.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Det är inte säkert att det sammanfaller.
Inte enbart fattiga som tänker så. Tror nog att det är vanligt bland rika att tänka på sig själv och sina pengar.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Så sant Krokus!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Om jag röstar på ett parti som har ett bra skyddsnät och en bra sjukförsäkring så gynnar det alla i samhället, inte bara mig själv.
Friska människor kan teckna privat sjukförsäkring och på så vis kunna gå före i vårdköer. Vi med sjukersättning får väl inte ha någon privat sjukförsäkring? Äh, vi har ändå inte råd! 

Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Det har varit på tapeten att privata vårdgivare inte ska få skriva remisser till den allmänna vårdapparaten.
Min psykiatri som tillhör regionen skickar remisser till min vårdcentral
som är privat. De vill att prov ska tas.
som är privat. De vill att prov ska tas.
Den privata vårdcentralen får nog betalt för det.
Naturligtvis. Alla prover kostar pengar.
Jag tycker att privata vårdgivare online är ett problem. De får precis som alla andra vårdcentraler en viss summa för varje patient som är skriven hos dem. Men de har inte samma kostnader som en vanlig vårdcentral.
Idag besökte Jimmie Åkesson Umeå. Han ser ut att ha gått upp en del i vikt.