El-räkning

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: El-räkning

Post by Geta »

För mig är inte elräkningen något problem. Jag får pengar över varje
månad på min pension. Att byta elavtal tycker jag är meningslöst.
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

För juli blev min 1.547:- jag har inte eluppvärmt
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag är helt nöjd med mitt elavtal hos Storuman energi. Hade Storuman energi även när jag bodde i södra Sverige. Man kan ta vilken svensk elproducent som helst, det behöver inte vara någon i närheten.

Storuman har ett bra avtal som heter Elmixen. Det är mera rörligt pris på sommaren och mera fast på vintern. Vilket gör att det inte blir några toppar och dalar.

Betalar ca 270 kr i månaden för elen. Då är både nätavgiften och förbrukningen inräknade.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Richard wrote: 15 Aug 2022, 19:33 Jag har detta el-bolag; https://www.karnkraft.se/ Man betalar bara för kärnkrafts-el. Men det blir i princip lika dyrt ändå. Men det är en rolig teckning på varje faktura, t.ex kom denna idag...

Image
:lol: :lol: :lol:
Egentligen är allt bara på låtsas.
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Nissegossen wrote: 16 Aug 2022, 14:33 Utan avtal får du betala högsta summan. Så fort ett avtal finns oavsett avtal sjunker din elräkning.

Jag var tvungen att skriva nytt avtal i månadsskiftet till denna månad, begärde fast pris. Tror det blir lugnast så. Även om det är mycket högre än föregående avtal. De har nu bytt från räkning var 3dje månad till varje månad.
Nytt förfallodatum och månadsfakturering

Vi har lyssnat! Flera av er kunder har önskat att förfallodatum alltid ska vara den sista dagen i månaden. Därför har vi från och med septemberfakturan ändrat det. Det innebär också att vi kommer att börja fakturera dig månadsvis om du inte redan är månadsfakturerad.

Vänliga hälsningar,

Telge Energi

Att betala (inkl. moms):
241,00 SEK
Jag har också Telge Energi sedan februari. Konstigt nog är alla fakturor 0 kr så jag betalar i nuläget bara elen från Vattenfall, cirka 250 kr i månaden. Jag har tagit kontakt med Telge Energi flera gånger för att få en förklaring till varför jag har "gratis" el. Men de gör aldrig något åt det. Kan sluta väldigt illa för min ekonomi. Men vad ska jag göra?
Egentligen är allt bara på låtsas.
Swesanne
Talliummedlem

Post by Swesanne »

Cosmos wrote: 16 Aug 2022, 18:24
Nissegossen wrote: 16 Aug 2022, 14:33 Utan avtal får du betala högsta summan. Så fort ett avtal finns oavsett avtal sjunker din elräkning.

Jag var tvungen att skriva nytt avtal i månadsskiftet till denna månad, begärde fast pris. Tror det blir lugnast så. Även om det är mycket högre än föregående avtal. De har nu bytt från räkning var 3dje månad till varje månad.
Nytt förfallodatum och månadsfakturering

Vi har lyssnat! Flera av er kunder har önskat att förfallodatum alltid ska vara den sista dagen i månaden. Därför har vi från och med septemberfakturan ändrat det. Det innebär också att vi kommer att börja fakturera dig månadsvis om du inte redan är månadsfakturerad.

Vänliga hälsningar,

Telge Energi

Att betala (inkl. moms):
241,00 SEK
Jag har också Telge Energi sedan februari. Konstigt nog är alla fakturor 0 kr så jag betalar i nuläget bara elen från Vattenfall, cirka 250 kr i månaden. Jag har tagit kontakt med Telge Energi flera gånger för att få en förklaring till varför jag har "gratis" el. Men de gör aldrig något åt det. Kan sluta väldigt illa för min ekonomi. Men vad ska jag göra?
Ring dit och kräv en förklaring, lägg undan pengar varje månad🌸
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Ryt till, reagerar de inte, vänd dig till konsumentombudsmannen i din kommun för elräkningen kan du få betala flera år efter och kan bli en stor summa att betala. Konsumentombudsmannen är gratis och han kan påtala fakta och kräva rättning i ledet och att du slipper betala en stor klumpsumma i slutänden. Det tar skruv, du vill göra dina skyldigheter och kräver bara din rätt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Min mamma har satt solceller på taket, så sommartid betalar hon inget för elen, utan hon får pengar i stället. Men det var en dyr investering så vet inte om hon tjänat in den än.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Men när din mamma säljer huset ses det nog som något bra med
solceller, memphis.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja på så vis kan det ju vara bra :)
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Geta wrote: 16 Aug 2022, 17:58 För mig är inte elräkningen något problem. Jag får pengar över varje
månad på min pension. Att byta elavtal tycker jag är meningslöst.
Överlever på de 800kr jag får per vecka, på det har min Gode Man sparat ett bra belopp till mig.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Har fastprisavtal i ett år till. Betalade 227:- sist.
Post Reply