Allt inom skönhet

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Allt inom skönhet

Post by memphis »

Jag har tvättat håret med ett nytt schampo och balsam från Khadi. Är i Sverige dyrt, men jag köpte det från Tyskland och fick det mycket billigare. Det är "naturliga" hårvårdsprodukter baserade på gammal indisk läkekonst. Jag gillar det!

Håret blev väldigt mjukt och fint men luktar lite konstigt av kryddor. Mitt hår blir tyvärr aldrig särskilt glansigt eftersom grått hår inte brukar bli glansigt.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Mitt hår har blivit bananas efter att det blev grått. Jag hade långt och färgat hår, slitet, tills jag innan jul förra året klippte det kort och sen snaggade det. Nu står det åt alla håll även om det är nytvättat. Ruggigt. Virvlar är mycket större nu än de någonsin varit och håret är som fluffigare. Kan inte ha kort hår längre det ser för bedrövligt ut. Så nu har jag bestämt mig för att spara ut mitt grå vita hår och det hår som inte blivit grått än. Det känns som det enklaste sättet att få ordning på håret och dessutom billigast.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Image
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

amandara wrote: 06 Aug 2022, 16:04 Mitt hår har blivit bananas efter att det blev grått. Jag hade långt och färgat hår, slitet, tills jag innan jul förra året klippte det kort och sen snaggade det. Nu står det åt alla håll även om det är nytvättat. Ruggigt. Virvlar är mycket större nu än de någonsin varit och håret är som fluffigare. Kan inte ha kort hår längre det ser för bedrövligt ut. Så nu har jag bestämt mig för att spara ut mitt grå vita hår och det hår som inte blivit grått än. Det känns som det enklaste sättet att få ordning på håret och dessutom billigast.
Ja det är lite bök med grått hår. Framförallt för att det lätt blir missfärgat. Av sol, värmeverktyg, mediciner, stylingprodukter m.m....Jag kom på det att det är nog för att jag fönar håret ofta som det vita i mitt hår ser lite gult ut. Idag blåste jag håret med kall luft i stället för varm. Det verkar funka.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

När jag kommer hem från resan till pappa ska jag beställa en hårtoning som är silverviolett. Det neutraliserar de gula tonerna i grått hår. Silverschampo gör också det fast jag ska tona ändå.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Har lärt mig idag att om man vill att håret ska växa och frodas så ska man äta spenat, ägg och jordnötter.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Omelett med spenatstuvning och jordnötter till efterrätt.
Snuttan
Germaniummedlem

Post by Snuttan »

Ska köpa hibiskus surskölj till hår.

Nån som använt det?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Snuttan wrote: 21 Aug 2022, 11:47 Ska köpa hibiskus surskölj till hår.

Nån som använt det?
Nej men skulle gärna testa! Vad är det för märke och var har du köpt den?
Snuttan
Germaniummedlem

Post by Snuttan »

Har ej köpt än :)

Men finns på jordklok o andra som går köpa på deras webshop.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ok! :)
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Kollade upp hibiskus surskölj. Tyvärr går det inte ihop med blont hår. Jag har grått (vitt) hår som kan bli missfärgat.

Det var synd! Men jag brukar göra surskölj men vanlig äppelcidervinäger. Det går bra.
Post Reply