Helgkollen

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Helgkollen

Post by Fantasio »

Då är det dags för helg igen. Jag ska ägna den åt fotbollstittande, dam-EM. Ska även se två Motorsågsmassakern-filmer. Det ska nog gå bra att slå ihjäl tre dagar i hemmets lugna vrå.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Nu är det lördag. Hade en kompis hemma för installation av en sladd. Skulle egentligen ha gått till en annan vän idag, men orkade inte iväg. Två andra kompisar ska se damfotboll på Idrottsparken, men jag tackade nej till det. Och inget starkt att dricka ha jag. En typisk slapparhelg.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Löste det sista ordet i Helgkrysset idag. Krishnas bror. Fick googla på det.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Geta wrote: 06 Aug 2022, 16:40 Löste det sista ordet i Helgkrysset idag. Krishnas bror. Fick googla på det.
Google är fusk.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Ha,ha
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Händer det något speciellt denna helg? Själv ska jag till en före detta arbetskamrat. tar dessutom sovmorgon imorgon och på söndag. Det kan jag behöva.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Nej inget särskilt händer. Ska nog gå och bada.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Släktfest med alla tillbehör.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

En gammal mans helg. Bland de andra hanarna, spela bingo mata svanarna.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Handla i dag, snart akut alkoholbrist, lite kvar av mitt hemgjorda i en flaska och en öppnad öl. Går åt ölen och flaskan är färdkost på väg till affären. Har en modifierat diskställ ordning i IKEAs sortiment en alldeles utmärkt hållare av burkar och flaskor på barnvagnen när jag är ute.

Då har jag alltid spisen med mig och ävenså min nödask med vars innehåll gör det möjligt att överleva i en extrem situation. I själva asken som i sig själv är en matlåda Går att ställa matlådan på IKEA spisen utan att deformeras, i rostfritt, avsedd för värmeskåp, I har jag fiskelina krok sänke flöte, en liten kniv med bladspärr, vilken gör det möjligt att rensa fisk, i o m fisklinan kan jag snara småvilt, fiska med den. Där finns en rostfri plåt att skicka solkatter med till piloter som söker en själv. Där finns även en eldstartare av samma typ som i nyckelkedjan med magnesiumblock.

Att skava av magnesium för att starta en eld, tar eld på en gnista och det brinner med en 2500 grader varm låga. För att få tändvirke att starta en eld med, när det regnar småspik är att leta nederst under en stor gran, där ligger alltid torrt bränsle att starta en eld med. På kärran ligger alltid sopsäckar, regnar det skyddar man sig enkelt genom att skära ett hål för huvud samt i kanterna av botten skärs av, då kan man träda den över huvudet och ut med armarna i hålen på bägge sidor på sopsäcken då är kroppen hjälpligt skyddad mot väta.

På kärran ligger även vattenflaska av militärt ursprung och två tröjor. I packningen lätt åtkomligt ligger även några verktyg, nämner inte här vad. Kort sagt, när jag är ute är jag beredd på det mesta.
I nödasken ligger både tamponger och kondomer. Tamponger är uppluckrade utmärkt som eldstartare kondomer kan man sätta i en strumpa och därefter kan man bära vatten i den.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Då är det helg igen då. Veckorna och åren får så fort. Jag ska handla mat och köpa några cider på systembolaget.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

På söndag ska jag på 70-årskalas.. Ger födelsedagsbarnet en hela brännvin och tar själv med mig sex öl. Har tänkt att åka taxi dit och hem. Imorgon kanske köpa byxor, bälte och skor.
Post Reply