Valet 2022
Moderator: Moderator 1
Re: Valet 2022
Jag tror att Sverigedemokraternas väljare vill påverka landet och politiken i en annan riktning än den nuvarande. As simple as that. Vilka exakta ståndpunkter de står för kan man läsa i valmanifestet.
SD vill att bara de som arbetat ska få en dräglig pension. Det står i dras valinformation. Vi som varit sjuka stora delar av livet ska vara utblottade då?
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Nej det står i SD:s valinformation som jag fick hem i brevlådan.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
De vill att de som har arbetat ett långt liv ska ha det bra. Det står inte att de vill att sjuka ska ha det dåligt. Det lever en oherrans massa invandrare som är arbetsföra på bidrag. DET tycker de inte om. Flyttar man till ett nytt land ska man lära sig språket och se till att försörja sig själv - det ska ligga i ens eget intresse. Drar jag till Iran får jag nog fan se till att göra rätt för mig.
Men det går inte att komma ifrån deras formulering. Vi som varit sjuka har inte "gjort rätt för oss".
Ja, det är även Moderaterna som vill att sjuka ska leva I extrem fattigdom. Det tillhör ideologin hos dessa två partier (SD och Moderaterna).
Vi får väl se vem som har rätt efter valet. Då kommer SD:s inställning att bli tydlig när de röstar i riksdagen.
Vet inte vad du menar med det.