Valet 2022
Moderator: Moderator 1
Re: Valet 2022
Om man vill att samhället ska ha ett bra skyddsnät bör man rösta på den röda halvan ( V S, MP eller C). Det har med ideologi att göra. Borgerliga partierna tycker att alla ska klara sig själva bäst de kan, eller inte. Ungefär som det är i USA där det finns många utslagna på gatorna. Det finns hemlösa här med, men det går inte att jämföra med USA:s problem.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Menar du alla invandrare som de mest utsatta? De har det bra i vårt land om du jämför med alla andra länder de kunde valt att flytta till. Flyttade jag till Turkiet, Syrien, Irak elle tex Kongo hade jag varit kokt. Det är de inte i vårt fina stolta land.
Det finns många utslagna här, och mördade, på vänsterns mandat.memphis wrote: ↑30 Aug 2022, 15:41 Om man vill att samhället ska ha ett bra skyddsnät bör man rösta på den röda halvan ( V S, MP eller C). Det har med ideologi att göra. Borgerliga partierna tycker att alla ska klara sig själva bäst de kan, eller inte. Ungefär som det är i USA där det finns många utslagna på gatorna. Det finns hemlösa här med, men det går inte att jämföra med USA:s problem.
Det jag tänkte på var sjuka och såna som hade det svårt och tjänar dåligt
SD har inte skottpeng på sjuka, och de vill som memphis säger att de som jobbat och slitit hela sina långa liv ska ha en dräglig pension. Lönesättningen kan inte SD påverka, det är arbetsmarknadens parter - vi lever som bekant i en demokrati.
Vi har ett bra skyddsnät i Sverige, men det är ingenting vi ska ta för givet.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Moderaterna vill ta bort bidragen för de fattiga och ge bidrag till de rika istället. Ulf sade det i TV i princip. Rösta inte på SD eller på Moderaterna. Det kan bli socialbidrag för oss och panta burkar.
Med lägre skatter, och mer i plånboken, kan vi själva välja vad vi vill lägga våra pengar på. Jag behöver inte subventionera medel- och överklassens besök på stora kulturhusets teatrar och musikföreställningar. Vill jag gå till simhallen och simma kan jag lägga en liten större peng - på det jag verkligen vill göra.Leakim97 wrote: ↑05 Aug 2022, 14:42 Jag kommer att rösta på socialdemokraterna. Det är väl typ det lämpliga för oss sjuka. Moderaterna och sd vill väl sänka skatterna? Hur ska vi då ha råd med allting när det behövs så mycket pengar till det mesta. Skola pensioner vägar etc etc allt möjligt.
Sen har jag hört att invandrare efter att ha varit i Sverige i 10 år så är det bara hälften som har ett jobb. Där behöver vi också dra in pengar. Eftersom det är så många som behöver bidrag. Ser inte hur allt ska gå ihop med lägre skatter
När det gäller invandrare som inte har jobb - skaffa jobb! Det skriks efter arbetskraft. Just do it.
Blanda inte ihop SD och moderaterna. Det är helt olika partier.
Varför ska de jobba när dom ändå får bidrag? De tkr om att sitta och fika på Ikea iställetamandara wrote: ↑30 Aug 2022, 15:55Med lägre skatter, och mer i plånboken, kan vi själva välja vad vi vill lägga våra pengar på. Jag behöver inte subventionera medel- och överklassens besök på stora kulturhusets teatrar och musikföreställningar. Vill jag gå till simhallen och simma kan jag lägga en liten större peng - på det jag verkligen vill göra.Leakim97 wrote: ↑05 Aug 2022, 14:42 Jag kommer att rösta på socialdemokraterna. Det är väl typ det lämpliga för oss sjuka. Moderaterna och sd vill väl sänka skatterna? Hur ska vi då ha råd med allting när det behövs så mycket pengar till det mesta. Skola pensioner vägar etc etc allt möjligt.
Sen har jag hört att invandrare efter att ha varit i Sverige i 10 år så är det bara hälften som har ett jobb. Där behöver vi också dra in pengar. Eftersom det är så många som behöver bidrag. Ser inte hur allt ska gå ihop med lägre skatter
När det gäller invandrare som inte har jobb - skaffa jobb! Det skriks efter arbetskraft. Just do it.