Sitter sossarna o moderaterna i samma regering? Det trodde jag inte
Valet 2022
Moderator: Moderator 1
Re: Valet 2022
Ulf och Magdalena kom bra överens tidigare i år, när det var något militärt.
Inte nu! Men en possibel lösning efter valet!
In a world where you can be anything, be kind.
Ja det blir intressant att se hur allting blir sen 
Utan importerad valboskap hade inte sossarna varit så stora. Vanligt folk vänder dem ryggen och det tycker jag är bra. De har nu styrt i åtta år och det har bara gått utför med Sverige. Våldtäkter, bilbränder och skjutningar. "Vårt Sverige kan bättre" yrar de om. Det är ju för fasen de som sett till att landet knäar under brottslighet.
Men tänk om man är ganska nöjd? Jag är ganska nöjd. Känner mig inte berörd av kriminaliteten i storstäderna. Det är bara på tv jag hör talas om den. Jag har det ganska bra där jag är.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Tänk på att Socialdemokraterna sitter i minoritetsregering. De bestämmer inte allt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Så länge du har det bra så struntar du i allt våld i andra delar av landet? Är du en struts som vägrar se? Jag röstar efter min ideologiska övertygelse, plånboksfrågorna känns mindre viktiga.
Jag tycker självklart inte att det är bra att de kriminella är beväpnade med skjutvapen. Men jag ner att det är jugoslavernas fel, inte sossarnas.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
För några år sedan var jag i Malmö, minns inte vilket område, men blev förvånad över hur nära det var till Rosengård. Lite orolig var jag faktiskt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag tror att Magdalena Andersson är mindre populär bland somalier,
sedan hon sa att hon inte vill ha något Somalieland.
sedan hon sa att hon inte vill ha något Somalieland.
Slant Magda med tungan? Var har du läst om hennes uttalande? Jag har släktingar som bor i lilla Flen och bland skolungdomar i Katrineholm kallade de Flen för lilla Mogadishu.