Valet 2022
Moderator: Moderator 1
Re: Valet 2022
Somalier är en väldigt sluten grupp. Kan förstå vad hon menar.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Vet inte om alla vet detta:
Du har rösträtt till riksdagsvalet om du:
- senast på valdagen fyller 18 år,
- är svensk medborgare och
- är eller någon gång varit folkbokförd i Sverige.
https://www.val.se/servicelankar/tecken ... tkort.html
Du har rösträtt till riksdagsvalet om du:
- senast på valdagen fyller 18 år,
- är svensk medborgare och
- är eller någon gång varit folkbokförd i Sverige.
https://www.val.se/servicelankar/tecken ... tkort.html
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Tur att man uppfyller alla tre!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Kan tänka mig att en del invandrare inte uppfyller kravet om att vara svensk medborgare. Så att hålla på och säga att det främst är invandrare som röstar på Socialdemokraterna stämmer antagligen inte.
Nej det tror inte jag heller på. De som röstar på S är väl som jag, ganska nöjda. Visst finns det problem och saker man inte är nöjd med också, men överlag vill jag inte se några stora, drastiska förändringar i grund och botten.
https://www.expressen.se/kultur/jonas-g ... r-ni-mage/
En artikel av Jonas Gardell.
"Bland annat vill SD stoppa homosexuella från att komma hit, eftersom att komma ut som homosexuell är något man själv 'skapat efter att ha lämnat ursprungslandet'.
Den hatiska, fördomsfulla och djupt föraktfulla inställningen till homosexuella är inte ens något man försöker dölja.
Själva grundidén är inte ny. Om man bara lever i hemlighet, om man aldrig lever ut sin kärlekslängtan eller ens behov av sex kanske, kanske man kan klara sig. Om man förnekar sig själv, om man låter bli att leva i sanning.
Därför ska vi inte ta emot dem.
SD vänder sig emot att människor kommer ut först när de är i säkerhet i Sverige. Som om det skulle gå att komma ut i ett land där homosexualitet är belagt med dödstraff! I länder där man begraver homosexuella levande. Eller stenar dem. Eller kastar dem från hustak. Eller limmar igen deras anushål med superlim och tvingar dem att dricka laxermedel så att deras tarmar sprängs. Eller spetsar dem genom anus med spetsiga pålar. Eller våldtar dem till döds."
En artikel av Jonas Gardell.
"Bland annat vill SD stoppa homosexuella från att komma hit, eftersom att komma ut som homosexuell är något man själv 'skapat efter att ha lämnat ursprungslandet'.
Den hatiska, fördomsfulla och djupt föraktfulla inställningen till homosexuella är inte ens något man försöker dölja.
Själva grundidén är inte ny. Om man bara lever i hemlighet, om man aldrig lever ut sin kärlekslängtan eller ens behov av sex kanske, kanske man kan klara sig. Om man förnekar sig själv, om man låter bli att leva i sanning.
Därför ska vi inte ta emot dem.
SD vänder sig emot att människor kommer ut först när de är i säkerhet i Sverige. Som om det skulle gå att komma ut i ett land där homosexualitet är belagt med dödstraff! I länder där man begraver homosexuella levande. Eller stenar dem. Eller kastar dem från hustak. Eller limmar igen deras anushål med superlim och tvingar dem att dricka laxermedel så att deras tarmar sprängs. Eller spetsar dem genom anus med spetsiga pålar. Eller våldtar dem till döds."
Nämen usch nåt så hemskt!
SD vill alltså inte hjälpa vare sig flyktingar eller homosexuella. Vilka står genast på tur?
SD vill inte heller hjälpa konvertiter som har gått till att ha blivit
kristna efter att ha varit muslimer. Det är dödsstraff på det i
muslimska länder. Det är väl en del kyrkor som har jobbat på det
-att omvända invandrare.
kristna efter att ha varit muslimer. Det är dödsstraff på det i
muslimska länder. Det är väl en del kyrkor som har jobbat på det
-att omvända invandrare.
Hur ska man kunna hjälpa dessa människor i deras hemländer, undrar jag. Det är ju SD:s käpphäst. Att man ska hjälpa folk på plats.
Man tar från dem rika o ger till dem fattiga. Har ja nog fått från robin hood.
Efter 10 år i Sverige så har 50% av invandrarna inget jobb och lever på bidrag. (Kan ha fel men tror det stämmer ) Varför ställs det inte högre krav på att lära sig svenska språket och skaffa jobb? Är det kravlöst här i Sverige?
En ung kille i gymnasiet på mammas sambos jobb blev frågad om han skulle sommarjobba, han svarade: varför ska jag sommarjobba? Jag får pengar ändå.
En ung kille i gymnasiet på mammas sambos jobb blev frågad om han skulle sommarjobba, han svarade: varför ska jag sommarjobba? Jag får pengar ändå.