Mötesplats Sardin

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Mötesplats Sardin

Post by Fantasio »

Idag hade caféet öppet efter att haft stängt torsdag, fredag förra veckan. Är mycket roligare då.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Caféet har stängt på måndag, då de har planeringsdag. Då är vi hänvisade till övriga lokaler. Kan bli lite trångt i det så kallade vardagsrummet. Det brukar vara gratis kaffe när caféet har stängt, men jag tror jag stannar hemma på måndag. Men imorgon hade jag tänkt mig att gå. Förhoppningsvis kommer min kompis dit, då hans semester är över. Imorgon ska jag försöka att gå ut och sätta mig på en betongklump utan att röka, det borde jag klara.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

En i personalen tar med sig deltagare och går på markand då det är den så kallade augustifesten i min hemstad. Kanske följer jag med. Jag behöver köpa ett bälte och kanske hittar jag en frän tröja med hårdrockband på.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag köpte en Dio-tröja o en hockeytröja på marknaden i fredags. Som vanligt var jag på mötesplatsen idag, men inte så länge då jag var trött. Men det blir som ett avstamp att gå dit o ta en kopp kaffe med påtår. Jag saknar inte min sysselsättning. Han jag brukar prata med i personalen och jag har uttömt alla samtalsämnen känns det som, tyvärr.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag var jag för trött för att orka med mötesplatsen. Låg på sängen hela dagen. Men imorgon hade jag tänkt gå dit igen. Alltid trevligt med lite kaffe och att snacka med övriga besökare. Utan Sardin hade mitt liv varit än torftigare.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag var trött imorse (hade avbokad bostöd) och kom inte till mötesplatsen förrän runt klockan ett. De bjöd på grillad korv med bröd. Bord och stolar hade plockats fram. Vilken tur att det inte regnade, vädret var fint. En anordning spelade musik, klassiska gamla låtar. Jag tog tre korvar och en Festis. Hade på ketchup och senap samt rostad lök. Tog ingen bostongurka, då det lätt blir grisigt då. Sedan serverade caféet gratis kaffe o jag tog en kopp plus påtår. Var där en dryg timma.
yrväder
Skandiummedlem

Post by yrväder »

Låter mysigt Fantasio
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

yrväder wrote: 31 Aug 2022, 21:06 Låter mysigt Fantasio
Tack, det var det verkligen. Bara synd att min kompis inte orkade närvara.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Från och med idag är priserna höjda på mötesplatsen. Kaffet gick upp med 100% från fem kronor till tio. Mjuk smörgås har gått upp från sex kronor till tio. Då var det färdigfikat på Sardin. Tio spänn för lite kaffe, det är ocker.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja det låter lite väl dyrt. Om ett paket kaffe kostar 50kr blir det bara 5 koppar per paket. Man får ut betydligt mer än så.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

På ett café kostar det betydligt mer. På mitt Dagcenter för 30 år
sedan kostade en kopp kaffe 5 kr.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

En kopp kaffe med påtår kostar 5 kr på min dagliga verksamhet
Post Reply