Tydligen ser man olika saker på tungan om de inre organen.
Tyvärr kan de inte göra pulsdiagnostik på distans. Man kan känna på pulsen på flera hundra olika sätt för att få fram hälsobilden. Jag tycker det är fascinerande.
Moderator: Moderator 1
Tydligen ser man olika saker på tungan om de inre organen.
Tack för dina åsikter! Men de verkar inte på samma sätt som västerländsk medicin. Västerländsk medicin verkar via substans, österländsk medicin via karaktär/egenskap. T.ex. huvudvärk lindras i väst via smärtstillande. I kinesisk medicin kan huvudvärk t.ex. lindras genom att tillföra sänkande örter, som balanserar orsaken till huvudvärken istället för att direkt fokusera på lindra smärtan.Inwatto wrote: ↑03 Sep 2022, 22:05 Förstår inte hur det ska gå att blanda västerländska mediciner med österländska örter. Stackars din kropp... Även om de är duktiga på att se saker om inre organ genom att studera tungan, så kan de omöjligt hänga med i vad dina mediciner gör för dig och din kropp. Skulle inte lägga pengar på detta.
Risken är att det blir pengar i sjön, ja. Det är sant. Jag tycker i alla fall det är intressant.Inwatto wrote: ↑03 Sep 2022, 22:38 Nja, jag tror ju att örter är kemikalier precis som mediciner är det. Medicinerna kan vara konstgjorda visserligen men brukar vara starkare än örter. Därför borde västerländska mediciner ge stor påverkan på "energibalansen" (eller vad det heter) och inte gå att kompensera med örter. Men, det är dina pengar och din kropp. Jag har provat örttillskott för att sova bättre och märkte inte den minsta påverkan. Slöseri med pengar.