Vad tänker du på just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

amandara
Iridiummedlem

Re: Vad tänker du på just nu?

Post by amandara »

Min morfar hade skog. Jag har planterat tall åt honom.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag har också planterat skog. Det fick vi göra i skolan.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag med har planterat skog i min pappas skogsskifte. Vi gallrade och satte nya plantor. Jag tyckte inte det var roligt.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

God Morgon
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

God morgon
Snuttan
Germaniummedlem

Post by Snuttan »

Gå in på Civil Rights Defenders och skriv under!
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

Jag vill läsa VLT idag, det har hänt något i Västerås

JUST NU: Soldater och poliser på gatorna – därför kommer skott höras i Västerås
6 september 2022 07:50

Den 6 september kommer uniformerade personer att synas på olika platser i Västerås, vissa av dem kommer att bära vapen. Det kan även höras skott och ljud från helikopter.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Vad jag ska ha för kläder på valvakan?
In a world where you can be anything, be kind.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag känner mig trängd. Av mina ekonomiska förutsättningar. Med den inkomst och de möjligheter jag har bor jag optimalt. Högt upp utan insyn, tillräckligt gammalt hus för att ha hyfsade hyror, centralt med tillgång till gång och cykelvägsnätverket.

Jag skulle vilja bo i ett nybyggt hus typ Attefall eller lite större, som jag hade byggt själv ihop med farsan. Nära en sjö och en skog med stigar och grusvägar. På landet - och bor en på landet måste en ha bil. Så bil skulle jag vilja ha en liten ettrig jävel.

Jag känner mig trängd. Möjligheterna är så små. Jag äger inte ens mitt boende så jag kan renovera och på det sättet investera i lägenheten och för framtiden. Jag känner mig trängd. Av brist på pengar.

Jag vill åka till fjällen, typ ett par veckor. Springa på fjället eller cykla mountainbike. Men sjukdomen och skador sätter stopp för dylika aktiviteter och jag har inte råd att åka till fjällen.

Jag har råd med min älskade gråa vardag. Loppan, träning och fys, mat. Har råd med min lägenhet och jag bor på fucking 60 kvadrat - har aldrig någonsin i mitt liv bott så stort och det är jag helt nöjd med.

Men. Men men men. Det kunde ha varit så annorlunda. En kunde haft så annorlunda möjligheter. I ett annat liv var det möjligt, på planeringsstadiet men man kom som aldrig dit. Baaam. Man blev sjuk. Och helt plötsligt var alla drömmar omöjliga. Alla planer gick upp I rök.

Ibland fattar jag inte hur en i hela vida världen ska kunna coopa med detta. Omöjligheterna, inskränktheten och intigheten i ens liv. Det stressar mig in i ett inträngt hörn.

Det jag kan planera. Tatuera över min rakbladsärrade arm. Jag vill verkligen inte vara ansiktet utåt för akut psykisk smärta hela somrarna långa. Jag skulle kunna lägga in ett nytt golv i vardagsrummet -, furutiljor oljade/laserade svarta.

Jag kommer att behöva spara pengar till en ny telefon. Tills om något år. Jag har blått tandvårdskort så den biten är lugn. Jag har mitt shoppingberoende under kontroll. Har en ekonomi i balans - men den lämnar inget över till drömmar och planer - framtid.

Ja väl. Man har sitt liv det här livet som vi alla lever. Thats it. Det här fick vi.
Snuttan
Germaniummedlem

Post by Snuttan »

Ja. Ja kan lika gärna sitta o glo i vägg hela dag.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Snuttan wrote: 06 Sep 2022, 13:55 Ja. Ja kan lika gärna sitta o glo i vägg hela dag.
Idag dricker jag vin. Idag är jag stark.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag tycker att mitt liv är ganska skoj trots alla förluster som följer
med åldern. Idag har jag shoppat loss en överfull Dramaten på ICA.
Post Reply