ja själv tror jag också jag har mer användning av att plugga istället :)Hercules723 wrote: ↑01 Sep 2022, 09:58Okej, skönt att du slipper tjat om sånt då. Jag hade dagligverksamhet då jag hade aktivitetsersättning. Plugga är ju roligare. :Dmrsearlgray wrote: ↑01 Sep 2022, 09:46 jo jag hade något som jag gissar var daglig verksamhet innan jag provade att jobba men just nu har jag inte det och dom har inte sagt något om det heller![]()
prisbasbeloppet höjs 2023 rekord höjning
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Re: prisbasbeloppet höjs 2023 rekord höjning
Ja visst gör det ont när knoppar brister
- Hercules723
- Hafniummedlem
Det är klart.mrsearlgray wrote: ↑01 Sep 2022, 10:01ja själv tror jag också jag har mer användning av att plugga istället :)Hercules723 wrote: ↑01 Sep 2022, 09:58Okej, skönt att du slipper tjat om sånt då. Jag hade dagligverksamhet då jag hade aktivitetsersättning. Plugga är ju roligare. :Dmrsearlgray wrote: ↑01 Sep 2022, 09:46 jo jag hade något som jag gissar var daglig verksamhet innan jag provade att jobba men just nu har jag inte det och dom har inte sagt något om det heller![]()

Verkar som ökningen blir runt 900kr i månaden, antar före skatt.
https://hejaolika.se/artikel/sa-mycket- ... uari-2023/
"Garantinivåerna för sjuk- och aktivitetsersättning höjs med cirka 900 kronor per månad från och med januari 2023. Även omvårdnadsbidrag och merkostnadsersättning höjs. Ökningen är nästan nio procent jämfört med idag."
https://hejaolika.se/artikel/sa-mycket- ... uari-2023/
"Garantinivåerna för sjuk- och aktivitetsersättning höjs med cirka 900 kronor per månad från och med januari 2023. Även omvårdnadsbidrag och merkostnadsersättning höjs. Ökningen är nästan nio procent jämfört med idag."
Last edited by Zoidar on 05 Sep 2022, 13:44, edited 2 times in total.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Härligt!!!
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
För dåligt.
Är det före eller efter skatt?
Nog före. För mig blir det 350kr extra ut i handen i månaden. Inget revolutionerande. För er med hel blir det väl 700kr då.
700 kr är bättre än ingenting.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Sveriges socialförsäkringsminister (S) sa idag på nyheterna att denna justering nog inte blir den enda. På grund av inflationen kan det behövas höjas mera.
Låter helt ok :)
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
kan nog behövas nu när vintern kommer och elpriserna och matpriserna går upp så :(
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Dem har bestämt vad de blir för höjning per månad på pension, csn och sjukpenning idag.