Valet 2022
Moderator: Moderator 1
Re: Valet 2022
Det beror på vad försäkringskassan får för direktiv- om antalet
sjukskrivna ska minskas. För några år sedan hade de en så
nitisk medarbetare att hon fick sparken på grund av det.
Ann-Marie Begler hette hon.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ann-Marie_Begler
sjukskrivna ska minskas. För några år sedan hade de en så
nitisk medarbetare att hon fick sparken på grund av det.
Ann-Marie Begler hette hon.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ann-Marie_Begler
Det blir alltså som det var förr i skolan. Alla kunde inte få en 4:a eller 5:a för att det var konkurrens bland platserna.
Tävling om vem som är sjukast eftersom bara ett visst antal kan godkännas oavsett om det är korrekt eller inte?
Tävling om vem som är sjukast eftersom bara ett visst antal kan godkännas oavsett om det är korrekt eller inte?
Var och en, svensk som svensk av utländsk härkomst, ska se till att komma i jobb. Det finns lediga jobb. Man får se till att man passar arbetsmarknaden. Utbildning, språkkunskaper, vilja att bidra i samhället och göra rätt för sig. Det är inte statens uppgift att integrera folk, det är folks uppgift att se till att de blir integrerade.
Jag vet inget annat land i världen. Där folk kan komma och bara häva sig på. Uppbära bidrag utan att försöka arbeta, de som kan arbeta. Jag har sagt det förr: drog jag till Iran, eller Australien. Så måste jag kunna försörja mig själv. Annars kommer jag inte in.
Det åligger den arbetssökande/nya medborgaren att se till att komma in på arbetsmarknaden och integrera sig.
Det är ingen kraft som kommer från yttre rymden som kan hjälpa dig att integreras. Det är du själv som ska göra det. Det är ditt ansvar. Att se till att bidra och göra rätt för dig i det samhälle dit du kommer.
Funkade det inte så skulle inte världen snurra runt. Var och en har ett ansvar.
Det var medlemmar på gamla Viska som fäktade för att man skulle få
basinkomst om man inte ville jobba.
basinkomst om man inte ville jobba.
Någon som vet om SFI är ett krav för invandrare? Eller är det frivilligt att gå kurser på SFI?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Det är invandrarkvinnor som hellre föder barn än går på SFI.
Det var kanske en fördom från mig.
Det var kanske en fördom från mig.
Annie Lööf avgår centerpartiet. Tur att hon är oskadd iaf, efter allt!
Men om folk inte tar det ansvaret? Vad gör man då?amandara wrote: ↑15 Sep 2022, 11:24Var och en, svensk som svensk av utländsk härkomst, ska se till att komma i jobb. Det finns lediga jobb. Man får se till att man passar arbetsmarknaden. Utbildning, språkkunskaper, vilja att bidra i samhället och göra rätt för sig. Det är inte statens uppgift att integrera folk, det är folks uppgift att se till att de blir integrerade.
Jag vet inget annat land i världen. Där folk kan komma och bara häva sig på. Uppbära bidrag utan att försöka arbeta, de som kan arbeta. Jag har sagt det förr: drog jag till Iran, eller Australien. Så måste jag kunna försörja mig själv. Annars kommer jag inte in.
Det åligger den arbetssökande/nya medborgaren att se till att komma in på arbetsmarknaden och integrera sig.
Det är ingen kraft som kommer från yttre rymden som kan hjälpa dig att integreras. Det är du själv som ska göra det. Det är ditt ansvar. Att se till att bidra och göra rätt för dig i det samhälle dit du kommer.
Funkade det inte så skulle inte världen snurra runt. Var och en har ett ansvar.
Last edited by Zoidar on 15 Sep 2022, 14:04, edited 2 times in total.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag håller inte med, om jag flyttar till ett annat land är det, deras ansvar att jag lär mig det nya språket, lätt att vara stor i käften när man själv inte har erfarenhet av att vara invandrare.
I alla tider har invandrare lärt sig svenska utan något SFI. Det har gått
bra det också med egna initiativ.
bra det också med egna initiativ.