Valet 2022
Moderator: Moderator 1
Re: Valet 2022
Det är ungefär som att patienter kan bli hospitaliserade, när de blir hjälpta
med allt.
med allt.
Vi har inte bara rättigheter. I ett samhälle. Vi har även skyldigheter.
Vad hände vid Ådalen?
Nej du måhända inte har kommunistiska värderingar, men du brunsmetar.
Det är fint att du gör så gott du kan för att finnas till för och med andra. Så gör vi alla i hela världen - är min uppfattning. Det tillhör, att vara människa, att vilja och kämpa för att bidra. Och när det kommer människor till Sverige så ska vi utgå från det - att de vill bidra, och bejaka deras kreativa och samhällstillvänjda resurser.
Vi ser exempel på när man skjuter. Vad är det? Det är inte en retorisk fråga utan en undran. Vad har verkligen kunnat gå så fel? Det tycker jag att vi kan diskutera. Droger. Att sluta kämpa i skolan. Snabba cash.
Ja. Boendestöd är bra när man behöver dem. Vi är samhällets olyckliga lottade med sjukdom som ingen av oss önskat men som vi fått på vår livslott. Då är det ok att samhället kliver in och hjälper till.
Det är bra att det finns hjälp i samhället. Och vi lever i ett samhälle där det finns mycket hjälp för de som behöver. Inget man någonsin kan ta för givet. Men det finns där. För oss och andra. Det är fint. Det är ett demokratiskt samhälle där vi tar hand om våra sjuka, skadade och utsatta.
Jag, och flera med mig, har varit med om att falla igenom samhällets skyddsnät. Inte för att vi gjort fel, inte brytt oss eller inte försökt göra rätt för oss. Vi har bara blivit sjuka. I en svår och allvarlig sjukdom som förstör mycket för oss och som kan förstöra allt. Det är inte kul. När man landar på fötterna igen är man glad för det bra samhälle vi har.
Där jag kommer ifrån var det våldsamma skinheads som uppmanade folket till att rösta på Sverigedemokraterna första gången de kom in i riksdagen. De startade slagsmål med mina vänner och mig oprovocerat vid flera tillfällen. Det har till och med gjorts dokumentär om det gänget som visats i SVT1, inte för att SD fick deras röst, utan för att de betedde sig avskyvärt mot andra människor. Om SDs rötter råder det inga tvivel om för mig, eftersom att jag upplevt dessa. Skulle vilja påstå att majoriteten som röstar på SD idag inte är lika extrema och saknar förståelse för deras historia.amandara wrote: ↑15 Sep 2022, 17:47 Det är väldigt märkligt hur demonen SD tillskrivs egenskaper. Vartifrån kommer allt? Det är rädslor. Men lever SD upp till att vara förövare till allt man är rädd för SD för? Det är som märkligt. Jag har satt mig in i SDs politik. Och ingenstans ser jag grogrund för de många vanföreställningar som frodas. Varifrån kommer allt?
'cause the freak inside controls my mind
Finnas till för andra är det många som inte gör. Har upplevt en del jäkligt egocentriska människor som bara tänker på sig själv och fullständigt skiter i andra. Ingen respekt osv
Jo. SD har ju gett ut en vitbok om sina rötter.Nobel wrote: ↑15 Sep 2022, 18:29Där jag kommer ifrån var det våldsamma skinheads som uppmanade folket till att rösta på Sverigedemokraterna första gången de kom in i riksdagen. De startade slagsmål med mina vänner och mig oprovocerat vid flera tillfällen. Det har till och med gjorts dokumentär om det gänget som visats i SVT1, inte för att SD fick deras röst, utan för att de betedde sig avskyvärt mot andra människor. Om SDs rötter råder det inga tvivel om för mig, eftersom att jag upplevt dessa. Skulle vilja påstå att majoriteten som röstar på SD idag inte är lika extrema och saknar förståelse för deras historia.amandara wrote: ↑15 Sep 2022, 17:47 Det är väldigt märkligt hur demonen SD tillskrivs egenskaper. Vartifrån kommer allt? Det är rädslor. Men lever SD upp till att vara förövare till allt man är rädd för SD för? Det är som märkligt. Jag har satt mig in i SDs politik. Och ingenstans ser jag grogrund för de många vanföreställningar som frodas. Varifrån kommer allt?
Jo det är sant. I den bästa av världar. Men vi ska ändå förvänta oss bra saker av folk. Ställa den typen av krav på dem. Det mår alla bra av. Att alla bidrar, med det just de kan.
Vänsterpartiet hette förr Vänsterpartiet kommunisterna och innan dess, Sveriges kommunistiska parti. De har väl inte så rent för sig historiskt heller?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Det har ju varit regeringskriser och sånt men det är ju för att alla ska slåss om att sitta i regering. Om det ändå bara var 1 som fick va statsminister vart 20 eller 25:e år.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Tage Erlander satt 23 år som statsminister https://www.albertbonniersforlag.se/boc ... -erlander/
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Det där får ja ta o läsa på om imorgon.
Nä trots den vita boken, tycker jag SD inte har förklarat för mig hur de kan involvera sig i så pass våldsamma rötter som nazismen innebär. Då spelar det ingen roll hur mycket man än tvättar byket efter sig. Den som skrev vit bok var tydligen medlem i SD, så det fanns baktankar kring boken från de nuvarande ledarna. Och att Björn Söder hoppade på en person som jobbar för motståndarna till antisemitism. Nä många säger att det är mycket okunskap kring SD tyvärr. Så länge dem har den attityden, så skrämmer dem skiten av folk.amandara wrote: ↑15 Sep 2022, 18:40Jo. SD har ju gett ut en vitbok om sina rötter.Nobel wrote: ↑15 Sep 2022, 18:29Där jag kommer ifrån var det våldsamma skinheads som uppmanade folket till att rösta på Sverigedemokraterna första gången de kom in i riksdagen. De startade slagsmål med mina vänner och mig oprovocerat vid flera tillfällen. Det har till och med gjorts dokumentär om det gänget som visats i SVT1, inte för att SD fick deras röst, utan för att de betedde sig avskyvärt mot andra människor. Om SDs rötter råder det inga tvivel om för mig, eftersom att jag upplevt dessa. Skulle vilja påstå att majoriteten som röstar på SD idag inte är lika extrema och saknar förståelse för deras historia.amandara wrote: ↑15 Sep 2022, 17:47 Det är väldigt märkligt hur demonen SD tillskrivs egenskaper. Vartifrån kommer allt? Det är rädslor. Men lever SD upp till att vara förövare till allt man är rädd för SD för? Det är som märkligt. Jag har satt mig in i SDs politik. Och ingenstans ser jag grogrund för de många vanföreställningar som frodas. Varifrån kommer allt?