Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

yrväder
Rheniummedlem

Re: Hur mår du?

Post by yrväder »

Har känt lite bättre efter, och det är ett skelett ben jag känner under, men fettknuta det tvivlar jag på, de är mjuka, denna knutan är mer hård än mjuk, den har inte samma och nu hittar jag inget ord mer än elasticitet, en fettknuta är inte fast på samma sätt och denna knuta är inte rörlig på samma sätt och den är mer fast i form, växer i närheten av övre delen framtass, vänster sida det är därför hans sele sitter snett efter jag trätt den på honom när vi går på promenad . Han har tacklat av, aptiten minskat, han har alltid ätit frukost nu hoppar han ofta över frukost och äter foder enbart till kvällen, munsbitar uppskattar han i alla fall som han alltid gjort. Är det cancer, kommer jag avsluta, han ska sluta med huvudet högt, inte lida i onödan.
Kan tillägga om så blir fallet, ska han kremeras och jag vill ha urna, tänker ordna så att han kommer att få en plats på en djurkyrkogård antingen i Lund eller i Landskrona, minnesplatsen på Landskrona djurkyrkogård kostar 400 och det är en engångssumma, men plats med minnesplatta låg väl på 500 kr per år och det är en fullt acceptabel summa. Lund har jag inte kollat , det är bra att ta reda på lite bakgrundsinformation, då vet man hur man går till väga när ögonblicket infaller, mindre misstag på vägen.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Yrväder,

Att hunden inte äter frukost skulle även kunna bero på tänderna. Jag håller tummarna för att det är något tillfälligt som gör att din hund mår sämre. ❤️
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Koi
Rubidiummedlem

Post by Koi »

Orolig
Målningen är själens spegel
yrväder
Rheniummedlem

Post by yrväder »

Hans tänder är faktiskt i ganska gott skick, han är 13, har aldrig tagit bort tandsten, han har inte haft tänder där vetrinär sagt ifrån att nu är det nödvändigt att göra,för tandhälsan skull. Och en veterinär säger ifrån. Tänderna brukar de kolla av, lyssna på hjärtat.
Förstår din välmening, att jag inte ska oroa mig och blåsa upp det förrän VET undersökt.
Oro är det dock inte så lätt alltid att linda i sin linda, gör väl sitt till att jag är väldigt trött idag.
Tack för omtanke.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Mår bra
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det är mycket nu- ögon-diabetes- artros. Är upptagen nästan varje dag.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Geta,
Men diabetes är inget nytt för dig. Har du inte vant dig än?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jo, jag har vant mig vid diabetes men jag menar att det är många besök
som jag måste göra närmaste veckorna. På måndag ska jag till Ögon på det
stora sjukhuset. På tisdag och fredag ska jag till fysioterapin. På torsdag
ska jag till labb. Nästa vecka ska jag dessutom till diabetessköterskan
och fysioterapin två gånger..
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

6/10
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Mår bra, men tankfull!
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Bra
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

6/10
Post Reply