Långtidsbiverkningar
Moderator: Moderator 1
Re: Långtidsbiverkningar
Nej det är inget trams. Den sjukdomen jag har heter hypotyreos. Läkarna brukar skämta om den sjukdomen att man blir "ful, fet och fnasig".
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Kalorier flicka! Utan dem går du varken upp eller ner. Det går inte att säga att det är hopplöst för man har den eller den kroniska sjukdomen. Du ljuger för dig själv och andra. Jag tror inte på dig.
Säger inte att det är hopplöst. Säger bara att det är svårare än om man inte har denna sjukdom.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
ÄT INTE GODIS! FICK DU DIN KANELBULLE IDAG?
Du väljer att inte förstå.
Hypotyreos gör det att kaloriförbränningen blir sämre?
Olika hormoner påverkar ämnesomsättningen.
Dietisten som jag går till, säger att man inte bör dricka sina kalorier, vid viktminskning. Med andra ord, drick vatten (eller lightläsk).
Dietisten som jag går till, säger att man inte bör dricka sina kalorier, vid viktminskning. Med andra ord, drick vatten (eller lightläsk).
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag levde på välling 2,5 veckor på sjukhuset för att jag inte fick äta för rösterna. Gick ner 4 kg. Men hade ingen energi.
Målningen är själens spegel
Hur mår du nu, Koi? Kan du äta?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.