Kändisar med psykisk sjukdom
Moderator: Moderator 1
Re: Kändisar med psykisk sjukdom
Vilket lidande det måste ha varit att vara hemligt gay och inte kunna leva sitt liv. Ja, så är det fortfarande i flera länder.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Bianca Ingrosso har ätstörning. Det borde väl räknas till de psykiska sjukdomarna.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Ätstörningarna har ökat under pandemin.
Blir nog lättare så när man har nära till skafferiet hela tiden. Bulimi.
Där jag bodde förut fanns en tjej med anorexia bulimi. Man kunde se på varorna hon lade upp på bandet när hon hade tänkt hetsätning. Det var pizzor, chips, godis, läsk i stora drivor. Ingen kan äta så mycket. Om man inte spyr upp allt då.
Jag tycker att det är skönt med scanning i affären. Ingen behöver se
vad jag köper. Men jag har inte bulimi. Tidigare hade vi en kassörska
på ICA som kommenterade vad man köpte.
vad jag köper. Men jag har inte bulimi. Tidigare hade vi en kassörska
på ICA som kommenterade vad man köpte.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Jag kan säga till kunden före mig i kön, när den lägger upp varorna på bandet, jaså Entrecote till middag med en köpt kall bearnaisesås och glass till efterrätt, vad firar ni då, det var lite extravagant! Blodpudding och lingon, långt till löning?
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Det sägs ju att alkoholism är en sjukdom. Är det en psykisk sjukdom? Eller en fysisk? Eller både och? Eller inget dera?
Nog fysisk, psykisk och andlig.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Robin Williams tog tyvärr sitt liv. Honom gillar jag.
Sara Wedlund, svensk långdistanslöpare som led av anorexi.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.