Jag erkänner...
Moderator: Moderator 1
Re: Jag erkänner...
Att jag aldrig ätit falafel.
Det får du allt testa. Fast de brukar vara lite olika kvalitet.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Att jag har 95.000:- i bankmedel. Gränsen går ju vid 100.000:- innan bostadstillägget sänks........
Köp guld för det o stoppa i madrassen; https://www.bullionbypost.eu/
Jag får 900 kr i bostadstillägg, fast jag har över 100 000 kr på banken!? Om jag köper guld för det istället, får jag högre bostadsbidrag då?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
- Hercules723
- Hafniummedlem
Man får äga hur mycket guld som helst utan att bostadstillägget påverkas. Fast det är vad Zoidar har nämnt här på Viska.
Richard, jag fick ett fancy guld kors. Sen sålde jag det o köpte ett Billey skiv ställ...Richard wrote: ↑29 Oct 2022, 05:35Köp guld för det o stoppa i madrassen; https://www.bullionbypost.eu/
Jag får 900 kr i bostadstillägg, fast jag har över 100 000 kr på banken!? Om jag köper guld för det istället, får jag högre bostadsbidrag då?
Åhh rammade själva destinations skylten.....
Men sen fick jag ett Ûber Ûber kors från Poker piraten från Piere från Tradera, kostade 68 kronor......
Det måste inte va ämnat mej men jag håller det hög,
Pierie poker piraten från kumla. Den är i tre lager perfekt fogat,
Det måste vara ett livs hantverken som bara hamnat i min famn.
Hercules723 wrote: ↑29 Oct 2022, 05:43 Man får äga hur mycket guld som helst utan att bostadstillägget påverkas. Fast det är vad Zoidar har nämnt här på Viska.
Jag har frågat försäkringskassan. De räknar inte guldtackor/guldmynt som förmögenhet och det påverkar alltså inte bostadstillägget. Vad jag förstår gäller samma för antikviteter, klockor, smycken, ädelstenar och diverse samlarobjekt.
Till syvende och sist är det väl en moralfråga? Jag kan väl tycka att det är ett jätte-loophole i F-kassans system.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Hur menar du kapitalinkomster blir ett loophole?Hercules723 wrote: ↑29 Oct 2022, 06:44Det finns andra loophole med, vinster på spel och kapitalinkomster.
Bor man i bostadsrätt kan man spara genom betala av på lånet på lägenheten. Det är också på sätt och vis ett loophole.
Last edited by Zoidar on 29 Oct 2022, 06:57, edited 2 times in total.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Hur jag menar? Man får tjäna hur mycket som helst med inkomst av kapital, fastigheter, aktier m.m - Och ändå behålla sjukersättning.
Jaha! Jo det är ju sant. Fast bostadstillägget går förlorat om man har mycket aktier.Hercules723 wrote: ↑29 Oct 2022, 06:56 Hur jag menar? Man får tjäna hur mycket som helst med inkomst av kapital, fastigheter, aktier m.m - Och ändå behålla sjukersättning.
Last edited by Zoidar on 29 Oct 2022, 07:00, edited 1 time in total.
Sover du med pengarna i kudden ?Hercules723 wrote: ↑29 Oct 2022, 06:56Hur jag menar? Man får tjäna hur mycket som helst med inkomst av kapital, fastigheter, aktier m.m - Och ändå behålla sjukersättning.