Vad är dagens positiva händelse?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad är dagens positiva händelse?
Geta, i mötet med arbetsterapeuten, tjänade du då på din erfarenhet ? Jag menar, du visste väl ungefär vad du skulle säga för att få bra hjälp?
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Tack Spacecorp! :)
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Låter intressant, tycker du att du haft nytta av din utbildning i förhållande till din sjukdom?
'cause the freak inside controls my mind
Kanske att jag lättare kunde förklara för arbetsterapeuten vad
jag ville ha hjälp med. Det var inga komplicerade saker.
Tidigt i min schizofreni förstod jag att jag var tvungen att hålla
igång för att inte bli dement. Det var inte så roligt alla gånger.
jag ville ha hjälp med. Det var inga komplicerade saker.
Tidigt i min schizofreni förstod jag att jag var tvungen att hålla
igång för att inte bli dement. Det var inte så roligt alla gånger.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Förstår vad du menar Geta, stod utanför grindarna utanför sjukhuset på hållplatsen och väntade på bussen hem. Jag tänkte på min sjukdom hur rösterna mobbade mig och tänkte i den stunden, jag blir förbannad och bestämde mig för att slåss mot inkräktarna och jag tog strid. Annars om jag inte gjort det, hade jag hamnat där för gått som kroniker om jag gett upp i den stunden, ni skall inte vinna över mig! Den stunden avgjorde mitt liv. Det är det som gör att jag ännu lever. Det att slåss mot vad som känns som en övermakt är trots det som en underdog som egentligen inte skall ha en chans att vinna, ändå slåss gör att i dag kan jag se tillbaka och säga i den stunden avgjordes mitt liv, mot sjukdomen. Jag lever än tack vare det.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Att jag är glad över att flaskan jag tog fram ur frysen i går kväll att det fortfarande finns is kvar i den flaskan, så det första jag drack i dag var iskallt vatten, vilket är gott.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Att man inte hittade några större diabetesskador på ögonen vid ögonbottenfotograferingen för 14 dar sedan.
Jag gick den långa slingan i skogen idag som tar ca 2 timmar. Var lite rädd för orm, och jag såg en orm också! Men den låg stilla på grusvägen så min hund missade den.
-
- Guldmedlem
Där jag bor finns det ingen orm gudskelov.. Då hade inte jag varit ute i skogen lika mycket... Hur mycket orm finns där du bor?
Tror att det finns mycket orm här. Men det var första gången jag stötte på en. Det finns säkert orm där du bor också Klangen. Bara att du inte sett nån.
-
- Guldmedlem
Det finns kobra i Indien.. jag bor i jämtland, här finns snokar och enstaka huggorm.
Ja det är samma här i Västerbotten. Tror att det var en svart snok jag såg idag.