Dödad av sin egen hund
Moderator: Moderator 1
Re: Dödad av sin egen hund
Pappa hade en staffordshire bullterrier. Kamphund. Han säger det är den minst farliga hund han haft. Han har haft många schäfer, borderterrier, airedale och cockerspaniel. Tyvärr tycker endel att det är coolt med aggressiva hundar. En felträad nervös schäfer var den farliga rasen på 90-talet, därefter rottweiler, sen pitbull/amstaff…. :(
In a world where you can be anything, be kind.
Min uppfattning är att det är arga personer, som skaffar sig kamphundar.
Ja, åtminstone är det den kombinationen som blir olycklig.
In a world where you can be anything, be kind.
Visst är det mest en viss typ av personer som skaffar kamphundar. Lite osäkra kanske, som vill känna sig säkrare genom hunden. Vilket är olyckligt eftersom hunden behöver en ledare, och inte tvärtom.
Det är sant att dessa hundar med rätt ägare kan vara jättefina. Men oftast är det inte rätt ägare, så jag tycker att dessa raser borde förbjudas i Sverige.
Det är sant att dessa hundar med rätt ägare kan vara jättefina. Men oftast är det inte rätt ägare, så jag tycker att dessa raser borde förbjudas i Sverige.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Hunden hade kanske schizofreni?
Ja, en hjärnskada har man spekulerat om.
Verkar som att ägaren varit oansvarig. Men hon fick betala ett högt pris för det.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Det var samma hund som bet tvååringen i benet. Barnet fick åka till
sjukhus men ändå så avlivades inte hunden.
sjukhus men ändå så avlivades inte hunden.
- آپ کا نام کیا ہے؟
- Litiummedlem
Det var ju inte den första människan den hunden bet, dock den sista.
Mina grannar har 2 amstaff. Har lite respekt för dem. Jag skulle inte gå fram till dem eller möta henne i trapphuset i onödan.
De ser lite lömska ut. Svårt att läsa av dem.
Har själv haft 4 stora hundar sen 1996. De kunde jag läsa av långt innan de tänkte hitta på nåt bus, ex jaga en ekorre eller nåt.
De ser lite lömska ut. Svårt att läsa av dem.
Har själv haft 4 stora hundar sen 1996. De kunde jag läsa av långt innan de tänkte hitta på nåt bus, ex jaga en ekorre eller nåt.
Målningen är själens spegel
En sån hund gjorde utfall och skällde på mig idag. Det är rejäla muskelknippe de där. Riktigt grova. En sån brottar man inte ner.
Loppan är tillräckligt lömsk. Men hon skulle inte döda. Biter bara lite blodvite på fingern. Det räcker för mig att tycka att hon är liiite liiite lömsk. Men hon är ett rovdjur så det får man köpa. Hundars natur är inte sniglars natur.