Slasktråden
Moderator: Moderator 1
Re: Slasktråden
Kompisen är rolig. Det händer att han frågar mig om jag diskuterat honom med vården, vilket jag inte har gjort. Men själv gjorde han detsamma med mig. Det gör inget, men lite smålustigt är det.
Eftersom jag hade minimalt med disk fyllde jag aldrig upp diskhon, kranen förblev över slasken och har fastnat. Nu oroar jag mig över spisen. Tänk om jag lyckas sätta på plattan och får reglaget i handen. Jag tänker att de kan kärva. Planen är att gå ned i farstun och skriva ned telefonnumret till fastighetsskötaren innan jag sätter på spisen. För kan jag inte stänga av plattan är det bråttom. Tror ni att reglagen kan ha fastnat efter att varit orörda i flera år?
Det fanns bara två nummer att ringa nere på bottenvåningen. Det ena tror jag gick till fastighetsägaren, det skrev jag inte ned. Då återstod bara ett nummer, det skrev jag ned. Men det stod inte fastighetsskötare vid numret. Lossnar ett reglage på spisen får jag för st testa det numret och får jag ingen hjälp den vägen får jag väl ringa 112. Jag har en plan om det nu skulle ske en olycka: ställa en kastrull med vatten och låta det koka bort och så på med mer vatten i kastrullen och ställa på plattan.
Har du aldrig dragit fram spisen för att rengöra bakom? Där finns som regel en kontakt i väggen man kan dra ur ifall spisen inte går att stänga av. Man tar tag i spisens framkant och lyfter lite för att lossa den från väggen innan man drar ut den.Fantasio wrote: ↑10 Nov 2022, 20:31 Eftersom jag hade minimalt med disk fyllde jag aldrig upp diskhon, kranen förblev över slasken och har fastnat. Nu oroar jag mig över spisen. Tänk om jag lyckas sätta på plattan och får reglaget i handen. Jag tänker att de kan kärva. Planen är att gå ned i farstun och skriva ned telefonnumret till fastighetsskötaren innan jag sätter på spisen. För kan jag inte stänga av plattan är det bråttom. Tror ni att reglagen kan ha fastnat efter att varit orörda i flera år?
Jaså?!? Det ska jag lägga på minnet. Men tycker att det ska räcka med ett av två telefonnummer. Tack för tipset, Inwatto.
Jag går ner i källaren strax för att boka tvättid. Det blir kanske tredje gången gillt, då jag tidigare sovit vidare. Jag börjar få ont om underkläder.
Boka inte en tidig tid. Ta en eftermiddags/kvällstid.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Saken är den att man tar sin låsplupp och sätter i en metallbygel vid dörren in till tvättstugan. Jag är rädd för att den ska fastna. Därför tvättar jag på första tiden, då det är mindre risk för att någon ska låsa upp dörren och slänga ut mina kläder på golvet.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Har den fastnat någon gång?
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Vilket katastroftänk du har fantasio. Du ser problem jag aldrig tänkt kan förekomma.
Sån är jag. En chefsöverläkare sa till mig att jag hade katastroftankar. Visste inte det fanns ett ord för vad jag ansågs lida av. Ska ner och boka en ny tvättid. Nu måste jag ta mig tusan komma upp.
Jag tog en vaknatt så att jag skulle komma ned i tvättstugan. Nu är en maskin igång och det behövdes verkligen. 48 minuter tar programmet. Sova kan jag göra natten som kommer, jag känner mig pigg.