Löning ...

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Löning ...

Post by memphis »

Krokus,

Försäkringsbolaget tar ingen del av kostnaden för de säger att skendräktighet inte är nån sjukdom, utan ett naturligt tillstånd hos hunden. Jag har googlat skendräktighet och det verkar stämma. Skendräktighet har en funktion i den vilda vargflocken, för om ledarhonan råkar dö, kan andra tikar dia ungarna. Så det blir ingen ersättning, jag får ta kostnaden själv. Är inte det typiskt försäkringsbolag, så säg!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Jocke wrote: 21 Jul 2021, 14:33
memphis wrote: 20 Jul 2021, 21:07 Du missförstår mig Jocke. Som alltid får jag väl lov att säga. Jag menade att du är högkänslig och det kan vara svårt för ett forum att anpassa sig själv efter sån hög känslighet. Men du har stått ut mycket värre diskussioner än så här förut. Du var till och med med i dem om jag minns rätt. Jag hoppas att du stannar denna gång också.
Antingen missförstår vi varandra, eller så uttrycker jag mig på ett sätt som inte assimilerar med det du tänker kring dina inlägg mot mig. Men många anser att jag missförstår dom ofta! Vad nu det beror på vet jag inte, men Geta försöker förklara men det är bara en liten del av det stora hela hoppas jag. Hjärntrötthet är en liten del av detta, men många är nog också känsliga över hur jag skriver och pratar.

Dessa diskussioner på gamla viska deltog jag sällan i, men jag hoppas verkligen jag inte har uttryckt ngt kränkande mot ngn? Men jag håller mig helst till ord och bildlekarna.
Du uttrycker dig lite yvigt Jocke. Livet är enklare om man anpassar orden till sammanhanget. Jag är en av dem som du antagligen tycker inte förstår dig. Och jag är väl skyldig. Men det har blivit bättre när jag hoppat över dina onödigt inlagda ord och förbiser att du inte kan skilja på de och dem. Varför skriver du inte "dom" och problemet är löst!

Men din högkänslighet gör det omöjligt att inte trampa på någon öm tå eftersom det finns så många att trampa på. Men jag ser ändå ingen anledning till att det skulle innebära att du lämnar Viska 3.1. Du behövs också här med alla dina erfarenheter och ett långt liv. Så stanna, kära Jocke.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Hur gammal är Jocke?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jocke är gammal. I allafall minst 50+.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Jag är också känslig.. Blir ofta distraherad av hur dåligt allting är :(
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag tycker att Cosmos är en petig språkpolis.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Ja hon verkar ha pek på det allvarliga i livet :P...
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Klankedinken wrote: 23 Jul 2021, 14:27 Hur gammal är Jocke?
Ja har ett år kvar till 60 bast!
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Cosmos wrote: 23 Jul 2021, 14:15
Jocke wrote: 21 Jul 2021, 14:33
memphis wrote: 20 Jul 2021, 21:07 Du missförstår mig Jocke. Som alltid får jag väl lov att säga. Jag menade att du är högkänslig och det kan vara svårt för ett forum att anpassa sig själv efter sån hög känslighet. Men du har stått ut mycket värre diskussioner än så här förut. Du var till och med med i dem om jag minns rätt. Jag hoppas att du stannar denna gång också.
Antingen missförstår vi varandra, eller så uttrycker jag mig på ett sätt som inte assimilerar med det du tänker kring dina inlägg mot mig. Men många anser att jag missförstår dom ofta! Vad nu det beror på vet jag inte, men Geta försöker förklara men det är bara en liten del av det stora hela hoppas jag. Hjärntrötthet är en liten del av detta, men många är nog också känsliga över hur jag skriver och pratar.

Dessa diskussioner på gamla viska deltog jag sällan i, men jag hoppas verkligen jag inte har uttryckt ngt kränkande mot ngn? Men jag håller mig helst till ord och bildlekarna.
Du uttrycker dig lite yvigt Jocke. Livet är enklare om man anpassar orden till sammanhanget. Jag är en av dem som du antagligen tycker inte förstår dig. Och jag är väl skyldig. Men det har blivit bättre när jag hoppat över dina onödigt inlagda ord och förbiser att du inte kan skilja på de och dem. Varför skriver du inte "dom" och problemet är löst!

Men din högkänslighet gör det omöjligt att inte trampa på någon öm tå eftersom det finns så många att trampa på. Men jag ser ändå ingen anledning till att det skulle innebära att du lämnar Viska 3.1. Du behövs också här med alla dina erfarenheter och ett långt liv. Så stanna, kära Jocke.
Ja, jag har tydligen ngn form av tourettes kan man säga, det kommer ofta svåra ord till hjärnan, som ofta saknar sammanhang med vad jag skriver eller uttalar. Detta händer mig vartenda dag. Men jag glömmer bort de och dem när de ska uttalas. Jag kanske försöker skilja på det skriftliga och orala uttrycket.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Tror att det "orala" ska va muntligt.. Det är jargon korsning.. Oralt ska man ta tabletter.. Munitligt är när man ska berätta något inför klassen.. Hur som haver :)=
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Kanske den här tråden har blivit en språkskola :D
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Varenda tråd spårar ur förr eller senare.
Post Reply