Extremt omotiverad.
Moderator: Moderator 1
Re: Extremt omotiverad.
Jag har upplevt ett rejält lyft av motivationen sen jag fick Abilify. Finns säkert många variabler, har haft folk omkring mig som hjälpt till på olika sätt, och nu har jag ett arbete jag trivs med också.
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Abilify fungerade antidepressivt på mig, men kunde inte ta den av andra anledningar.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Framförallt extrem rastlöshet. Kunde inte sitta still. Sen hade jag sömnproblem på den också. Vakna somna hela natten.
Låter jobbigt. Jag har ett samtal med min läkare den 13/12 om att jag vill byta till Abilify. Jag mår egentligen bra på Xeplion, men jag har gått upp mycket i vikt. Och så har jag ingen sexlust. Och är allmänt håglös. Tänker att Abilify kanske är bättre på de punkterna. Men vet inte om jag klarar av att vara alltför rastlös. Jag bor litet mitt ute i ingenstans. Finns inget att göra här.
Det är förstås individuellt. Många här tycks nöjda med Abilify.
För mig är abilify perfekt . Jag behöver lite fart. Är så passiv. Dave är också väldigt nöjd med abilify.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Jag hatade abilify. It made me creep amongst the walks. Gräsl7g medicin vad mig anbelangar.
Har haft Abilify sen 2011 nånting.
Den gör mig lugn. Inte rastlös. Inte ens Haldol gör mig rastlös.
Den gör mig lugn. Inte rastlös. Inte ens Haldol gör mig rastlös.
Målningen är själens spegel
Haldol har jag noll problem - den är min undermedicin som tar mig bort från psykos och blixtsnabbt.
Provade Abilify 2016 eller 2017 eftersom jag blev stel av Haldol. Jag blev helt apatisk o känslokall av den o mådde sämre. Brydde mig inte om nånting o drog mig ännu mer tillbaka. Det satt i ca 3 månader efter jag slutade med den o hade återinsatt Haldol.
Tidigare i år gjorde jag ett nytt försök att byta ut Haldol p.g.a. stelheten, o har nu Invega istället o det funkar bra. Först föreslog psykiatern föreslog Abilify, men då bad jag honom titta tillbaka vad det står i min journal runt 2016-2017...
Tidigare i år gjorde jag ett nytt försök att byta ut Haldol p.g.a. stelheten, o har nu Invega istället o det funkar bra. Först föreslog psykiatern föreslog Abilify, men då bad jag honom titta tillbaka vad det står i min journal runt 2016-2017...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/