Något du önskar i framtiden?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

mrsearlgray
Iridiummedlem

Re: Något du önskar i framtiden?

Post by mrsearlgray »

Klankedinken wrote: 27 Jul 2021, 12:51
mrsearlgray wrote: 27 Jul 2021, 12:50 fortsätta gå ner i vikt och nå mitt slutmål, sen vore det roligt att äga en egen lägenhet och kunna jobba med något man verkligen tycker om :)
Äga en lägenhet kanske du kan om du jobbar med något du tycker om!
Vad skulle du kunna tänka dig som ger tillräckligt med lön för att kunna köpa en lägenhet?
hade jag fått välja helt själv så är läkare eller historiker något jag skulle vilja jobba med, men just nu är jag osäker på om jag kommer klara av att jobba med det... hade varit coolt att vara fulltime YouTube också, det känns också lite lättare då man jobbar efter eget schema om man säger så :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

mrsearlgray wrote: 27 Jul 2021, 14:54
mrsearlgray wrote: 27 Jul 2021, 12:50 fortsätta gå ner i vikt och nå mitt slutmål, sen vore det roligt att äga en egen lägenhet och kunna jobba med något man verkligen tycker om :)
Vad skulle du kunna tänka dig som ger tillräckligt med lön för att kunna köpa en lägenhet?
hade jag fått välja helt själv så är läkare eller historiker något jag skulle vilja jobba med, men just nu är jag osäker på om jag kommer klara av att jobba med det... hade varit coolt att vara fulltime YouTube också, det känns också lite lättare då man jobbar efter eget schema om man säger så :)
Fick för mig att jag skulle vilja bli psykiatriker men jag är inte riktigt den typen.. Jag är ganska estetiskt lagd vilket kanske inte är en nackdel men jag är för känslig för att sitta och lyssna på folks känslor dag in och dag ut.. För att jobba inom psykiatrin och även andra vårdyrken tror jag man ska vara okänslig med empatisk.. I five faktor modellen betyder det låg neuroticism men hög agreeableness..
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Klankedinken wrote: 27 Jul 2021, 14:56
mrsearlgray wrote: 27 Jul 2021, 14:54

Fick för mig att jag skulle vilja bli psykiatriker men jag är inte riktigt den typen.. Jag är ganska estetiskt lagd vilket kanske inte är en nackdel men jag är för känslig för att sitta och lyssna på folks känslor dag in och dag ut.. För att jobba inom psykiatrin och även andra vårdyrken tror jag man ska vara okänslig med empatisk.. I five faktor modellen betyder det låg neuroticism men hög agreeableness..
jo det är nog tufft att jobba inom psykiatrin kan jag tänka mig, annars tycker jag empati är viktigt inom vården :)
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

jo det är nog tufft att jobba inom psykiatrin kan jag tänka mig, annars tycker jag empati är viktigt inom vården :)
[/quote]

Tror det blir fler kvinnor i vården på mer kvalificerade positioner nu när det är mer okej att vara ambitiös som kvinna.. det är nog den största anledningen till varför de flesta läkare är män.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Har du aldrig hört talas om "duktiga flicka syndromet"?

Det är killar som står för antipluggkulturen.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Geta wrote: 27 Jul 2021, 15:12 Har du aldrig hört talas om "duktiga flicka syndromet"?

Jo absolut men de flesta flickor från förr blev inte läkare eller andra högt utbildade yrken, men kanske jag missförstår dig?
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Klankedinken wrote: 27 Jul 2021, 15:24
Geta wrote: 27 Jul 2021, 15:12 Har du aldrig hört talas om "duktiga flicka syndromet"?

Jo absolut men de flesta flickor från förr blev inte läkare eller andra högt utbildade yrken, men kanske jag missförstår dig?
har läst att nu är det flest kvinnor bland läkarstudenter! och läkarn yrket är tydligen bland dom jämnare yrkena när det kommer tills könsfördelning :)
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

mrsearlgray wrote: 27 Jul 2021, 15:30

har läst att nu är det flest kvinnor bland läkarstudenter! och läkarn yrket är tydligen bland dom jämnare yrkena när det kommer tills könsfördelning :)
Det visste jag inte!
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Det dröjde tills år 1873 som kvinnor fick studera på universitet i Sverige.

https://www.uka.se/fakta-om-hogskolan/d ... toria.html
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Såg igår att det är 100 år sedan kvinnor fick rösträtt.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Önskar att jag kunde ha en bra karriär. Skulle vilja läsa juridik.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Önskar även att jag kunde komma på en riktigt bra historia och skriva en bok. Jag tycker om att skriva men det var länge sen jag hade någon inspiration nu.
Post Reply