Intressant artikel för oss psykiska
Moderator: Moderator 1
-
- Guldmedlem
Re: Intressant artikel för oss psykiska
Det är viktigt att ha ord för känslor.
-
- Guldmedlem
Tror att det är många som har alexitymi, alltså oförmågan att ha kontakt med sina känslor.. då blir såna här budskap ovidkommande.. Frågan är om det verkligen är psykosomatiskt eller om man faktiskt har skadat sig.. Hur som helst så verkar människor som levt tufft få flera skador..
Kanske gör en tuff känslomässig situation att man reagerar starkare på smärta.. Det finns kunskap om det där man sätt att man även kan ha känslomässig smärta vilket situationen värre..
Kanske gör en tuff känslomässig situation att man reagerar starkare på smärta.. Det finns kunskap om det där man sätt att man även kan ha känslomässig smärta vilket situationen värre..
Smärta kan bränna sig fast i hjärnan.
-
- Guldmedlem
Är du bokstavlig nu?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Hjärnan har ingen känsel men känslan av smärta kan bränna sig fast.
-
- Guldmedlem
https://www.youtube.com/watch?v=GdcDKpLUajs
Här är ett relevant klipp också..
Jag är mer åt det spirituella hållet där jag tror på att känslor som förblir okommunicerade gör att vi mår dåligt.. I indien kallas det ett samskar och det påverkar hur vi beter oss mot andra människor. västvärlden har inte riktigt samma perspektiv även om vi har psykologin.
Här är ett relevant klipp också..
Jag är mer åt det spirituella hållet där jag tror på att känslor som förblir okommunicerade gör att vi mår dåligt.. I indien kallas det ett samskar och det påverkar hur vi beter oss mot andra människor. västvärlden har inte riktigt samma perspektiv även om vi har psykologin.
När jag är psykotisk har jag stark smärta. Smärtcentrum i hjärnan stimuleras av psykos för mig.
-
- Guldmedlem
Japp. Men håller jag mig psykosfri går det bra. Learned my lesson.