Polisanmälan

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Polisanmälan

Post by memphis »

Man ska gå på vad man ser och hör.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

jag har inte hört så mycket om våld just på psykiatrin.. Det mest dramatiska jag kommer i kontakt med är kvinnor som har borderline.. Dom får vak och sitter och jämrar sig och hotar med självmord.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag har varit med om att skötare har måttat slag mot mig. Jag tror att det är
för att provocera för att få fram bråk. En läkare från öststaterna försökte
också mucka gräl med mig. Men jag reagerade inte.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Jag tror dom står handfallna inför deras uppgift.. För i tiden använde man mycket skrämseltekniker för att "lugna ner" psykiskt sjuka.. Det är många som fått utstått tortyr på olika sätt för att man trott att psykos handlade om envishet.. Att dom använder våld i vården är bara ett tecken på att dom inte kan något om psykisk ohälsa..

Många får jobben bara för att dom behöver ett jobb inte för att dom passar som det.. Därav grobianer.
Sen kan man diskutera om dom är ute efter en eller inte men bästa vore väl att förstå deras situation.

Kanske är det deras jobb att lugna ner på avdelningen och när dom inte har några kunskaper eller medel så blir det våld som en sista utväg?

Jag stötte på en gammal vårdare som jag "skärskådade".. Det såg ut som han satt med en injektionsspruta i hand.. Många som är äldre har varit med för länge och kanske har för mycket dåliga erfarenheter?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Men varför provocera fram bråk om det är helt lugnt på avdelningen?
Jag tror att skötarna tycker att det är tråkigt om det inte pågår lite
bråk på avdelningen. Det kan vara likadant med läkarna.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Geta wrote: 28 Jul 2021, 11:31 Men varför provocera fram bråk om det är helt lugnt på avdelningen?
Jag tror att skötarna tycker att det är tråkigt om det inte pågår lite
bråk på avdelningen. Det kan vara likadant med läkarna.
har aldrig varit med om det.. låter som en ovanlig upplevelse men flera här verkar ha haft den..
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Var på matlagningskurs på avd. En av deltagarna såg jag på honom att han var labil. Kursledaren var gravid. En låda med knivar var låst, hon öppnade den och vi använde knivarna vid matlagningen. Efter såg jag till att de blev diskade vartefter jag sade till henne att låsa lådan. Därefter satte vi oss runt borden och väntade på att maten i ugnen skulle bli färdig. Jag satte mig mitt emot kursledaren och den labile satt bakom mig vid ett annat bord. Jag hade ingen koll på honom. Helt plötsligt reser han sig smäller ett hårt slag på henne och går in på rökrummet. Personal kommer rusande och tar hand om kursledaren som fick lägga sig i en ledig säng. Övriga tog ned han som var labil och tog hand om honom. Grämer mig att jag inte satt så jag kunde se honom, visste förbannat väl vad han kunde få för sig. Men tur att knivarna blev inlåsta.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Jag tränar kampsport så jag kan puckla tillbaka om någon ger sig på mig!
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Det är två kategorier vårdare på en psykavd de som tagit jobbet av empati och de som har valts för sin fysik. S.k plitar. Kraftiga bitar som gymmar och gillar att vara lite översittare och gillar att få använda sina muskler och tar ned en person, med tjuvnyp om de inte gillar personen. När larmet går på en avd rusar folk från andra avd för att snabbt ta ned den som bråkar. De har fått instruktioner vilka som skall springa på larm.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Klankedinken wrote: 28 Jul 2021, 12:19 Jag tränar kampsport så jag kan puckla tillbaka om någon ger sig på mig!
Klarar inte att slåss, men vet hur jag skall döda med ett slag eller två. Ber Gud om hjälp att jag blir ihjälslagen och inte själv dödar. Då gör jag det pga vad Jesus sagt, eftersom jag gör det pga vad han sa, då skall jag leva om än ock jag dör. Ett löfte han själv gett
nissegossen101@gmail.com
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Nissegossen wrote: 28 Jul 2021, 12:25
Klankedinken wrote: 28 Jul 2021, 12:19 Jag tränar kampsport så jag kan puckla tillbaka om någon ger sig på mig!
Klarar inte att slåss, men vet hur jag skall döda med ett slag eller två. Ber Gud om hjälp att jag blir ihjälslagen och inte själv dödar. Då gör jag det pga vad Jesus sagt, eftersom jag gör det pga vad han sa, då skall jag leva om än ock jag dör. Ett löfte han själv gett
Det är bra att vara stark i kroppen.. Jag är mycket yngre och då är det lättare att träna upp sig men man ser en del gamla människor som tränar och behåller spänsten, min farmor ibland.

Tråkigt att det inte blivit så för dig!
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Skötaren och läkaren från öststaterna gillade alltså inte mig. Därför
muckade de bråk.
Post Reply