Om porr och dess effekt på oss
Moderator: Moderator 1
Om porr och dess effekt på oss
Såg en intressant video igår. Den är intressant för den talar om hur beroende fungerar, inte bara till porr utan också annat.
https://youtu.be/i6gk4lW1hPo
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
-
- Guldmedlem
Re: Om porr och dess effekt på oss
Jag är van porranvändare och jag har två saker att säga...
Det ena är att det är underhållning.
Det andra är att jag inte har någon flickvän..
En intressant grej jag läste om var att man får mer dopamin av att onanera till porr än att ha sex med en riktig människa..
Sen är livet lite tråkigt så då får man ta vad man har..
Bra tråd för övrigt, tror inte många tjejer har så mycket positivt att säga om porrindustrin.
Det ena är att det är underhållning.
Det andra är att jag inte har någon flickvän..
En intressant grej jag läste om var att man får mer dopamin av att onanera till porr än att ha sex med en riktig människa..
Sen är livet lite tråkigt så då får man ta vad man har..
Bra tråd för övrigt, tror inte många tjejer har så mycket positivt att säga om porrindustrin.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
vad intressant! får kolla igenom hela videon sen :)Zoidar wrote: ↑28 Jul 2021, 10:52 Såg en intressant video igår. Den är intressant för den talar om hur beroende fungerar, inte bara till porr utan också annat.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Det lilla som jag har sett av porrfilm har varit ointressant och löjligt. Om jag hade koncentrationsförmåga nog att läsa böcker, tror jag att det hade varit mer tilltalande för mig.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
-
- Guldmedlem
Läste någonstans att 70% av killar kollar på porr någon gång i månaden eller veckan medans det motsatta hos kvinnor... 30-70.. 70% kollar alltså aldrig på porr..
Det som kan hända vid porr är att man fastnar i ett beroende.. Det räknas som en superstimulus precis som droger och annat liknande. Har man en beroende hjärna som är känslig för sexuell stimulans finns det en risk att man hamnar i ett beroende.. En del sitter hela dagarna och tittar på porr och kan inte slita sig..
Det är skillnad på ett hjälplöst beroende och något man gör för att stimulera sig.
Det som kan hända vid porr är att man fastnar i ett beroende.. Det räknas som en superstimulus precis som droger och annat liknande. Har man en beroende hjärna som är känslig för sexuell stimulans finns det en risk att man hamnar i ett beroende.. En del sitter hela dagarna och tittar på porr och kan inte slita sig..
Det är skillnad på ett hjälplöst beroende och något man gör för att stimulera sig.
Visuell drog kallar vissa det. 

-
- Guldmedlem
MM
Intressant vore om en detaljerad beskrivning om varför kvinnor inte dras till det lika mycket?
Rent krasst så ska det bero på att män söker mer varierad sexuell stimulans än kvinnor, som fokuserar på andra saker.
Intressant vore om en detaljerad beskrivning om varför kvinnor inte dras till det lika mycket?
Rent krasst så ska det bero på att män söker mer varierad sexuell stimulans än kvinnor, som fokuserar på andra saker.
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Har börjat finna att sex-noveller kan vara mer stimulerande och bättre än rena sexfilmer. Har så jag kan länka till både Svenska samt Engelska sidor. Just Engelska lade jag in på gamla viska. Vet dock inte om Richard godkänner det här på viska 3.1 Så jag frågar dig Richard om du går med på att jag länkar till både sexnoveller och sexhistorier i form av ljudform med en berättarröst?
Tror dessutom att skrivna sexnoveller är det som går hem hos kvinnor. För mannen visuellt, för kvinnor i skriftform.
Tror dessutom att skrivna sexnoveller är det som går hem hos kvinnor. För mannen visuellt, för kvinnor i skriftform.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Trilogin "Femtio nyanser" var det många kvinnor som tyckte om. Har själv inte läst böckerna, men har förstått att mannen i boken är väldigt dominant.
Jag ser aldrig på porr. Det lockar mig inte. Visst har jag sett nån enstaka porrfilm i mitt liv och det räcker med det. Tycker mera om att använda fantasin.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
-
- Guldmedlem
Det var ett gäng ingenjörer som kollade via sökmotorer vilka dom mest vanliga stereotypa manliga karaktärerna var i erotiska noveller...
Väldigt intressant
1. Vampyr
2. Varulv
3. Pirat
4. Miljardär
5. Och den sista
Väldigt intressant
1. Vampyr
2. Varulv
3. Pirat
4. Miljardär
5. Och den sista
I gymnasiet fick vi i uppgift att skriva en skräcknovell. Jag tyckte att det dög med att en av huvudkaraktärerna var vampyr, och skrev därför en sensuell novell. Lärarens kommentar var att novellen var välskriven, men inte särskilt läskig. Haha! Jag fick rätta till novellen så att den blev läskigare.