Äggtråden
Moderator: Moderator 1
Re: Äggtråden
Några ägg per vecka
Äter enbart ägg i pannkakor och köttbullar. Har förätit mig på kokta och stekta ägg.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Jag tycker inte om kokt eller stekt ägg. Men som ingrediens i viss mat tycker jag om det. Ja, äggstanning gillar jag inte heller.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
köpte 30 ägg för 60 kr idag! ägg är väldigt bra till keto :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Min äggkonsymtion är låg, för äggen är så dyra. Tror att ett ekologiskt ägg kostar 6-7 kronor styck. Nu får jag heller inte ägg av min mamma längre, eftersom hon bor i lägenhet nu och inte har höns längre. Så jag äter inte ägg ens varje månad.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
jo det är sant! jag handlar nästan alltid mina ägg direkt från hönsbonden, därför dom är så billiga men kan inte ta mig dit själv så måste köpa dom samtidigt som mamma handlar dom. (det är hon som fick in mig på keto)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Äggula fungerar som smakförstärkare i alla möjliga rätter. Som salt och peppar. Men äter inte ägg.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Minns att jag läst att den tanten från Frankrike som blev äldst någonsin åt ett ägg per dag. Tror hon blev 122 år gammal. Men så gammal
vill jag inte ens bli, de flesta är nog kraftigt dementa vid det laget?
vill jag inte ens bli, de flesta är nog kraftigt dementa vid det laget?
Idag har jag ätit 7 ägg
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Behöver du så mycket mer mat, Zoidar?