Hur mår du?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Krokus
Rodiummedlem

Re: Hur mår du?

Post by Krokus »

Vissa har svårare för att prata i telefon (utan video) än att prata ansikte mot ansikte, medan andra inte verkar bry sig om att det skulle vara svårare. Det där med mimik betyder ändå en hel del.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Empati är ganska klurigt.. Ibland känns det som ett omöjligt pussel att lägga.. Hur kan man egentligen veta vad någon tänker?

Minns en nyutbildad psykolog som sa att deras utbildning gick ut på att lära sig hur man inte lägger ord i munnen på någon.. Man får lära sig hur man ska tolka ord från andra människor..

Själv tror jag att man kan fantisera om hur andra människor är men att det är ganska krävande och inte alltid stämmer.. jag tror det är en del av att man vill känna kontakt med andra människor och det är inte alla som delar den instinkten eller har kapacitet till harmoniska förhållanden.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Sedan förändras (förhoppningsvis) alla med tiden. Den som man umgicks med i t ex 20-årsåldern kanske har gått en helt annan väg än vad man själv har gjort, och vips har man växt ifrån varandra. Efter ett tag går det inte längre att "bara" prata. Det finns inget att säga. Rätt tråkigt när sådant händer.

Men samtidigt, vem vill vara exakt samma person som den var i 20-årsåldern? Inte ha lärt sig ett dugg sedan dess, varken med kunskap eller erfarenhet.
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Man kan oroa sig över saker man kan göra något åt eller saker man inte kan göra något åt..
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Bättre och bättre dag för dag.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Oro är bäst! (Eller inte. :) )
Klankedinken
Guldmedlem

Post by Klankedinken »

Är så van att oroa mig att jag lägger tid på det.. Men jag brukar landa i att jag gör så mycket jag kan redan.. kanske ändrar inställningen lite gran.. hoppas jag mår bra iaf.. nu mår jag lite halft.
Pysen_87
Tuliummedlem

Post by Pysen_87 »

Mår sådär lite konstig, men är utless på alla mediciner.
Har lust att låsa ut personalen och strunta i pillren.... kom bort från allt och alla.....
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Du är frisk med medicin, inte utan. En psykos kan vara dödlig.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Heavy thoughts tonite and they arnt of snowwhite.
mopa
Galliummedlem

Post by mopa »

Jag mår bra, mått fint hela dagen.
Cosmos
Rheniummedlem

Post by Cosmos »

Jag mår bra nu men tidigare idag hade jag massor av ångest. Försov mig och missade gruppen och det gjorde mig stressad. Var iaf iväg och tog Antabus och pratade en stund med sjuksköterskan. Min samordnare är barnledig så jag har olika vikarier.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply