En eländig dag
Moderator: Moderator 1
Re: En eländig dag
Yrsel kan bero på många, många saker. Vissa farliga. Så se upp.
Om du får en muskelavslappande spruta så trillar du väl alldeles omkull.
Det är många mediciner vi har som kan ge yrsel och svimning som symtom. Jag svimmade och min kp sa nada. Det ingår som i brygden.
- Hercules723
- Hafniummedlem
Jag minns Okinon, han blev yr av Clozapine och sänkte dosen.
Nu när jag sitter ned besvärar inte min rygg mig något. Har testat att gå omkring i lägenheten och det ger mig inga besvär. Varför kommer det så fort jag går ut? I och för sig brukar jag hinna till mataffären innan ryggen gör sig påmind, men hemfärden blir vådlig då.
Har du väska på dig? Dåliga skor?Fantasio wrote: ↑28 Jan 2023, 22:28 Nu när jag sitter ned besvärar inte min rygg mig något. Har testat att gå omkring i lägenheten och det ger mig inga besvär. Varför kommer det så fort jag går ut? I och för sig brukar jag hinna till mataffären innan ryggen gör sig påmind, men hemfärden blir vådlig då.
Nej, har slutat med väska. Skorna är ett par dyra Scholl. Min syster har tvingat mig att ringa vc imorgon. Hon var hemma hos mig i morse och vi tog min tvätt. Vinglade omkull två gånger när vi var uppe i lägenheten. Om död jag fruktar.
Hade tid hos sjuksköterskan kvart över tre. Hon tog mitt blodtryck, vilket var lågt. Sedan var min puls hög och blodet ej tillfredsställt syresatt. Fick ta ett blodprov o vänta på läkare. Han kom väl strax innan fem och lyssnade bara på min andning. Sedan fick jag gå hem, de stängde. 200 spänn ner i avloppet.
Hade de ingen förklaring eller rekommenderade någon behandling,
Fantasio? Lämnade de dig vind för våg?
Fantasio? Lämnade de dig vind för våg?