ny video! 15 myter om psykisk ohälsa
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
ny video! 15 myter om psykisk ohälsa
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Re: ny video! 15 myter om psykisk ohälsa
Jag tycker att man inte ska utlova alltför stor återhämtning vid schizofreni.
Minns en i mannaminne Hen hade köpt en T-shirt
på internet, om jag inte misstar mig nu stämde han min gitarr
men är inte säker helt.
Dom hotade att hen skulle dela rum "Han" blev alldeles uppåt väggarna
tokig. Fast det visade sej att hen slapp. Hen sa finns, de bara någon som intresserar
sej för just "dej" kan man återhämta sej..
på internet, om jag inte misstar mig nu stämde han min gitarr
men är inte säker helt.
Dom hotade att hen skulle dela rum "Han" blev alldeles uppåt väggarna
tokig. Fast det visade sej att hen slapp. Hen sa finns, de bara någon som intresserar
sej för just "dej" kan man återhämta sej..
En psykoterapeut/läkare intresserade sig för mig i 8 år. Hon blev besviken,
när jag inte återhämtade mig mera.
när jag inte återhämtade mig mera.
jag vart lite psykedeliskt Mosket..
Intressant, som vanligt. Jag behövde påminnas om vilka vanföreställningar som finns om psykisk ohälsa, man blir lätt hemmablind.
Intressant!
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
tack amandara, ja det blir man :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Jag gick i 3,5 år hos min huvudsakliga psykoterapeut. Hon blev tvungen att avsluta den eftersom hon blev rädd för mig. Jag fick några vredesutbrott och efter detta ville hon alltid träffas på sitt jobb där hon hade andra människor i närheten. Hon gjorde s k motöverföringar på mig och det ska inte en terapeut göra, då skenar terapin. Vi fick abrupt avsluta det hela innan det blev ännu värre. Men fram till dessa svårigheter var det hela det bästa jag gjort. Hade väldigt svårt att acceptera att hon "gjorde slut" med mig.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Min psykoterapeut tyckte att det var positivt, när jag blev arg och visade känslor.
Jag intellektualiserade alldeles för mycket enligt henne. Det är en försvarsmekanism.
Jag intellektualiserade alldeles för mycket enligt henne. Det är en försvarsmekanism.
Så ska en psykoterapeut agera. Men min hade egna issues av någon styvsyster som hade misshandlat henne och det var detta hon överförde på mig när jag blev arg. Men det var annat som hände också i anslutning till detta. Vid ett tillfälle, full förstås, kastade jag sten mot hennes fönster men missade och träffade istället fönstret till sovrummet hos en gammal dam som blev dödsförskräckt. När min terapeut berättade det här kunde jag inte rå för det, jag började skratta. Så det förstärkte ytterligare bilden av mig som en farlig psykopat.
Egentligen är allt bara på låtsas.