Tack, jag kör dock inte keto, mem försöker halvera kolhydratintaget.mrsearlgray wrote: ↑28 Mar 2023, 16:18
tack! ja det ska jag prata om :) btw min mamma har också en YouTube kanal där hon bara lagar keto mat om du vill se tips på nya maträtter! :)
LCHF och lågkolhydratkost
Moderator: Moderator 1
Re: LCHF och lågkolhydratkost
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
bara säga till så kan jag skicka länken :) eller så söker du bara på "enkla keto köket" på YouTube :)Zoidar wrote: ↑28 Mar 2023, 17:29Tack, jag kör dock inte keto, mem försöker halvera kolhydratintaget.mrsearlgray wrote: ↑28 Mar 2023, 16:18
tack! ja det ska jag prata om :) btw min mamma har också en YouTube kanal där hon bara lagar keto mat om du vill se tips på nya maträtter! :)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Ok, ska kolla på hennes sida.mrsearlgray wrote: ↑28 Mar 2023, 17:43 bara säga till så kan jag skicka länken :) eller så söker du bara på "enkla keto köket" på YouTube :)
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
nu har jag ätit strikt lchf i en vecka utan att fuska något och är 2,7 kg lättare än förra veckan! :)
Orkar man träna styrka och kondition på LCHF?
-
- Guldmedlem
Björn Ferry har en bok om när han åkte världsmästerskap på LCHF:
Kondition tror jag man orkar köra på det mesta bara man får i sig tillräckligt styrkan kanske det är lurigare med
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
jag styrketränar på gymmet :)
Höjer LCHF ämnesomsättningen? Hur mycket kalorier skall man vid viktminskning äta då? Någon som provat och vet?
Tvivlar på att LCHF skulle höja ämnesomsättningen, inte nämnvärt i alla fall. Fast inte omöjligt du kan äta mer kcal eftersom du får lägre insulinnivåer. Har dock upplevt att LCHF kan ge ett urpumpat utseende, vilket inte alltid är till fördel.
Vad menas med urpumpat utseende? Mindre fylliga muskler? Man samlar nog mindre vätska.